سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند با هدف ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در روز سه شنبه، هشتم بهمن ماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛  دکتر محمد سعید سیف، دبیر کمیته مشاوران سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند و سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی دریا دانشگاه صنعتی شریف در خصوص این مسابقات گفت: این مسابقات با هدف ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری دانشجویان و دانش آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی صنایع دریایی در کشور در قالب تیم‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود. با توجه به اینکه توسعه دریا محور از اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است، این مسابقات گامی جهت فرهنگ‌سازی دریایی نیز خواهد بود.

وی با اشاره به مراحل این مسابقه خاطرنشان کرد: در بخش دانشجویی بعد از مراسم افتتاحیه، تیم‌ها اطلاعات طراحی که محاسبات هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک شناور در آن می‌باشد را برای ما ارسال می‌کنند تا مجوز ورود به بخش نهایی را پیدا کنند. مرحله نهایی در یکی از دریاچه‌های نزدیک تهران در یک روز انجام می‌شود. در این مرحله تیم‌های دانشجویی تلاش خواهد کرد تا تمام تست‌ها را با بیشترین امتیاز پشت سر بگذارند.

 سیف از تدوین اساسنامه دانشجویی برای این مسابقات خبر داد و افزود: اساسنامه دانشجویی تهیه شده که در سایت مسابقات به نشانی http://asvc.merc.sharif.ir وجود دارد و تمام مراحل و تست‌ها به صورت جامع توضیح داده شده است.

سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی دریا در خصوص بخش دانش آموزی این مسابقات گفت: در بخش دانش آموزی نیازی به ارسال اطلاعات طراحی نیست و فقط مرحله تست عملی را در دریاچه خواهیم داشت که جزئیات تست‌ها در اساسنامه بطور کامل توضیح داده شده است.

وی یادآور شد: پیش بینی شده است تا در همان روز مسابقه افراد برنده اعلام شوند.

سیف اظهار داشت: هم اکنون 30 تیم در بخش دانشجویی و 19 تیم در بخش دانش آموزی ثبت نام کرده‌اند که نشان دهنده استقبال چشمگیر دانش آموزان و دانشجویان از سومین دوره این مسابقات می‌باشد

وی ابراز امیدواری کرد که در مرحله تست عملی که اردیبهشت‌ماه سال 93 برگزار خواهد شد شاهد رقابت شرکت کنندگان در سطح بالایی باشیم.

سیف افزود: مراسم افتتاحیه این مسابقات، هشتم بهمن ماه جاری در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و سردار دریادار فدوی – فرمانده نیروی دریایی سپاه، دکتر روستا آزاد – رییس دانشگاه صنعتی شریف – و دکترعباسپور – دبیر مسابقات و مدیر گروه دریا دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در مراسم سخنرانی خواهند کرد و همچنین از نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط نیز میهمانانی خواهیم داشت.

دبیر کمیته مشاوران سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند در پایان خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، کارگاه‌های آموزشی ویژه تیم‌ها برگزار می‌شود تا هرگونه ابهام در مورد قوانین و مراحل مسابقات برطرف شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید