کتاب «مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، کتاب «مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری» منتشر شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به عنوان یکی از سازمان‌های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و در قلب هنر و فرهنگ ایران زمین، شیراز، تولد یافت.

کتاب «مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری» شامل بخش‌های متنوعی از جمله تاریخچه تاسیس، مواد و منابع اطلاعاتی، پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی (مقاله‌ها، نشریات، کتاب و پایان‌نامه‌ها، اطلس‌ها و نقشه‌ها، همایش‌ها، روزنامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی) و تفاهم‌نامه‌هاست.

در این کتاب پژوهشگران می‌توانند با پایگاه‌های اطلاعاتی تخصصی موجود در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نیز که شامل ایران کامپندکس، ایران لیزنا، دانشوران معاصر ایران، پایگاه‌های اطلاعاتی راه و ترابری، زلزله، معادن ایران، سوخت و انرژی، سیل، صنایع ایران، صنایع و استانداردهای متالورژی، محیط زیست و استانداردها، آشنایی کامل یابند.

این کتاب با توجه به سیر منظم تاسیس و توسعه برنامه‌ها و خدمات سعی کرده است تا مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری را از انگیزه تاسیس، روش‌های به کار رفته در تنظیم و تدوین اساسنامه و نحوه پیشرفت مرکز، ابعاد گسترده اطلاعاتی و رشد علمی و بین‌المللی آن را طی سال‌های گذشته تا چگونگی استفاده از انواع پایگاه‌های اطلاعاتی سامانه مرکز منطقه‌ای به نگارش در آورد.

انتشار این اثر برای بسیاری از متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی و حتی برای اعضای هیات علمی و پژوهشگران و نیز برای دانشجویانی که در دوره‌های مختلف این رشته درس آشنایی با کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی را می‌گذرانند، حائز اهمیت فراوان است.

این کتاب در وب سایت مرکز منطقه‌ای در بخش انتشارات با نشانی www.ricest.ac.ir و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به نشانی www.isc.gov.ir نصب شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را دانلود کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید