هفتمین همایش «نوروژنتیک ایران» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/هفتمین همایش «نوروژنتیک ایران» از 9 تا 11 بهمن ماه به میزبانی پژوهشکده علوم تولیدمثل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در محل سالن همایشهای باقرالعلوم (ع) یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور؛ دکتر مهدی کلانتر، دبیر علمی این همایش اعلام کرد: این همایش با حضور متخصصان، پژوهشگران و دانشجویان و صاحبنظران علوم ژنتیک در یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 80 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره واصل شده و هیات انتخاب و داوری مشغول بررسی آنها هستند. همچنین 60 مقاله بصورت پوستر طی سه روز همایش ارائه خواهد شد.

استاد رشته سیتوژنتیک افزود: این پژوهشکده در دوران فعالیت پربار خود ارتباط قوی علمی پژوهشی و تشخیصی با مراکز علمی دانشگاهی کشورهای انگلستان، آلمان، هلند و اسپانیا دارد و در همایش نوروژنتیک نیز با آنکه در سطح کشوری برگزار می‌شود، پروفسور هیل از کشور آلمان حضور و سخنرانی خواهد داشت.

به گفته وی در کنار این همایش یک کارگاه تخصصی دو روزه با عنوان مولکولار سیتوژنتیک FISH برگزار می‌شود که در آن آخرین دستاوردهای این رشته بصورت علمی و عملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر نسرین قاسمی، دبیر اجرایی همایش نیز با بیان اینکه تمام تدابیر لازم برای اجرای موفق کنگره صورت گرفته است، افزود: در طول برگزاری این همایش 30 سخنرانی از سوی متخصصان نوروژنتیک ارائه می‌شود و محققان جوان فارغ التحصیل رشته‌های پزشکی یا ژنتیک در مقاطع ارشد و دکترا نیز حضور فعال خواهند داشت. همچنین پانل‌های تخصصی در زمینه‌های مربوطه با همکاری صاحبنظران تشکیل می‌شود.

وی ضمن تشریح جایگاه این دانش تخصصی در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی ادامه داد: خوشبختانه از هر صد مورد مشاوره ژنتیک خانواده‌ها 96 مورد بدون سابقه یا مشکل ژنتیکی تشخیص داده می‌شوند و در مورد 4 درصد بقیه نیز این مشکل گاه به دلایل ژنتیکی و گاه بخاطر حوادث و بیماری‌های مزمن است که در هر مورد چاره اندیشی لازم صورت می‌گیرد.

وی مشکلات نوروژنتیک را جهانی توصیف کرد و گفت: برخورد با این مشکلات نیز بصورت جهانی انجام می‌شود.

دانشیار رشته سیتوژنتیک پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در کشور ما بیماری‌های عفونی با موفقیت تحت کنترل قرار گرفته‌اند و در مورد بیماری‌های ژنتیکی نیز که به نسل‌های گذشته خانواده‌ها بر می‌گردد، چنانچه به موارد غیر قابل تشخیص بر نخوریم، می‌توان با تکیه بر پیشرفتهای علمی امروزی اقدامات مناسبی را انجام داد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید