کتاب بهبودپذيري شركتي مديريت ريسك تقلب و فساد مالي

 

http://www.callforpapers.ir/«بهبودپذيري شركتي، مديريت ريسك تقلب و فساد مالي» عنوان كتابي است كه توسط توبي‌جي.اف.بي‌شاپ و فرانك اي.هيدوسكي نوشته و با كوشش امير پوريانسب، غلامحسين تقي‌نتاج و شاهين احمدي ترجمه شده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (www.callforpapers.ir)، مترجمان در مقدمه كتاب چنين عنوان كرده‌اند: «هيچ واكسني تاكنون براي درمان قطعي تقلب و فساد مالي كشف نشده است با اين وجود سازمان‌ها بايد در تلاشي دائمي براي پيشگيري، بازداري و كشف تقلب باشند.»
«اين كتاب بر آن است با استفاده از آخرين دانش و دستاوردها، راه‌هاي بهبودپذيري بنگاه‌ها در برابر فشارهاي خردكننده ريسك‌هاي تقلب و فساد را نشان دهد.»
توبي‌جي‌اف‌بي‌شاپ مدير مركز دادگاهي ديلويت است. وي رييس سابق و مديرعامل انجمن بازرسان رسمي تقلب است. وي تاكنون پنج بار به عنوان مرد برتر اثربخش حرفه حسابداري در «Accounting today» انتخاب شده است.
فرانك هيدوسكي، رهبر ملي خدمات مشورتي مالي ديلويت است. وي مسوول ايجاد محصولات و رويه‌هاي جديد در حسابداري و رسيدگي‌هاي دادگاهي براي مشتريان در بخش خصوصي و عمومي است.
مولفان در اين كتاب، تجربيات خود درباره اثربخش‌ترين روش‌هايي را كه شركت مي‌تواند با آنها راهبردهاي مديريت ريسك تقلب و فساد مالي مناسب را طراحي و اجرا كند به شكل خلاصه در اختيار مديران ارشد و هيات مديره قرار مي‌دهند.
اين دو نويسنده كه بازرسي و ارزشيابي صدها سازمان را اجرا كرده‌اند به عنوان رهبران صلاحيت‌دار در مديريت ريسك تقلب و نوآوران رويه‌هاي حسابداري دادگاهي و مديريتي ريسك شناخته شده و معروف هستند.
اين كتاب مشتمل بر دو بخش و بر 10 فصل است كه عبارتند از: آيا مي‌توانيم تقلب و فساد مالي را از بين ببريم، ريسك رشد يابنده تقلب و فساد مالي، هزينه‌هاي تقلب و فساد مالي، ساختن يك شركت بهبودپذير، ارزيابي ريسك تقلب و فساد مالي؛ كنترل‌هاي تقلب سطح شركت، كنترل‌هاي پيشگيرانه، كنترل‌هاي كشاف و نظارت بر تراكنش‌ها، آمادگي براي رسيدگي‌ها و كاهش تقلب و فساد مالي و نقش بازيگران.
پس از پايان فصل دهم نيز به نتيجه‌گيري پيرامون آينده پرداخته شده است همچنين مثال‌هايي از عوامل ريسك تقلب در پيوست كتاب آورده شده و منابع و مآخذ براي مطالعه بيشتر معرفي شده است.
كتاب يادشده در 200 صفحه با تيراژ 1000 نسخه توسط انتشارات حساب‌افزار ايرانيان منتشر شده است.

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید