برنده نوبل فیزیک 2003 به ایران می‌آید

http://www.callforpapers.ir/چهارمین کنفرانس ملی «پیشرفت‌های ابررسانایی»، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه امسال با حضور برنده جایزه نوبل ۲۰۰۳ فیزیک در ابررسانایی و ابرشارگی، کاشف ابررسانای YBCO با دمای گذار بالاتر از نیتروژن مایع و استاد ممتاز دانشگاه کالیفرنیا در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور؛ دکتر محمد اخوان، دبیر کنفرانس پیشرفتهای ابررسانایی گفت: این کنفرانس با حضور سه سخنران ویژه استاد «آنتونی جی. لگت» برنده جایزه نوبل ۲۰۰۳ فیزیک در ابررسانایی و ابرشارگی، استاد «پاول چو» کاشف ابررسانای YBCO با دمای گذار بالاتر از نیتروژن مایع و استاد «وارن پیکت» استاد ممتاز دانشگاه کالیفرنیا برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با تاریخچه برگزاری این کنفرانس گفت: مجموعه کنفرانس‌های ملی دوسالانه پیشرفت‌های ابررسانایی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف با هدف گرد هم آوردن پژوهشگران جهت بحث درمورد آخرین دستاوردهای تحقیقاتی این شاخه مهم از فیزیک ماده چگال برگزار شد و همچنین دومین و سومین کنفرانس از این سری در دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و دانشگاه کاشان برگزار شد.

وی درادامه با اشاره به کمبود تجهیزات برای انجام کارهای تجربی و محاسباتی در زمینه ابر رساناها در کشور افزود: با این وجود محققان و دانشمندان داخلی درحال انجام تحقیقات و ارائه مقالات دراین زمینه هستند و این کنفرانس نیز فرصتی برای ارائه تحقیقات و پیشرفت‌هایشان در زمینه ابررساناها فراهم کرده است.

اخوان گفت: برگزاری این مجموعه کنفرانس‌ها توجه وزارت علوم و دیگر دستگاه‌های مرتبط را جلب کرده تا برای این عرصه علمی اعتبارات کافی اختصاص دهند.

وی در رابطه با حضور دانشمندان سرشناس در عرصه بین‌المللی در این دوره کنفرانس افزود: این اتفاق فرصت مناسبی برای برقراری تعامل با مراکز علمی مهم کشورهای دیگر به عنوان یک امر ضروری در جامعه علمی کشور است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید