سینما و ادبیات سی‌ونهم منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/سی‌ونهمین شماره مجله سینما و ادبیات ویژه سینمای آلمان و راینر ورنر فاسبیندر سینماگر موج نو آلمان منتشر شد. این سینماگر که در 37 سالگی درگذشت، در زندگی پرفراز و نشیبش فیلم‌های بسیاری ساخت و تاثیر بسزایی بر سینمای آلمان از خود به جای گذاشت، اما در بخش مخالف‌خوان، مقاله‌ای خواندنی از حسن حسینی در مورد نقد فیلم در ایران منتشر شده و در شصتمین سالگرد کاربرد واژه فیلم‌فارسی به نقد این نوع نگاه پرداخته و تبعاتی را که این نوع نقد بر جریان نقد فیلم در ایران گذاشت واکاوی کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اما بخش سینمای ایران و ادبیات در این شماره به موضوع پست‌مدرنیسم اختصاص پیدا کرده و میزگردهایی با حضور امید بنکدار، کیوان علیمحمدی و شهرام مکری در بخش سینما و میزگردی با حضور شیوا ارسطویی، محمدرضا گودرزی و محمدحسن شهسواری برگزار شده و با خواندن یادداشت‌های مختلف این دو بخش، می‌توانید همه آنچه را که در مورد پست‌مدرنیسم در سینما و ادبیات ایران جریان دارد، دریابید، اما در پرونده ویژه این شماره گفت‌وگوی اختصاصی مجله با آلیس مونرو برنده جایزه نوبل سال 2013 به همراه پرونده کوچکی در مورد این نویسنده مطرح کانادایی هدیه سینما و ادبیات به خوانندگان در این شماره است. در میز روشنفکری این شماره نیز با داریوش شایگان مصاحبه‌ای در مورد رابطه روشنفکری و هنر انجام شده است که بسیار خواندنی است، اما در بخش تجسمی به رابطه شعر مدرن و نقاشی پرداخته شده که در گفت‌وگو با پرویز کلانتری این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
گفت‌وگوی علی عبداللهی با علی باباچاهی در مورد پست‌مدرنیسم و شعر و گفت‌وگوهای جداگانه با محمدرضا کاتب و مهشید میرمعزی و یادداشت‌های دیگر از جمله مطالب این شماره پر و پیمان مجله سینما و ادبیات است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید