اعلام فراخوان جایزه علمی «شهید علیمحمدی» ویژه رساله‌های برتر فیزیک

http://www.callforpapers.ir/پژوهشگاه دانش‌های بنیادی وزارت علوم، چهارمین جایزه علمی «شهید علیمحمدی» را به رساله‌های برتر دکتری در رشته فیزیک که در فاصله سالهای 92-90 دفاع شده‌اند، اعطا می‌کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) رساله‌های دکتری رشته فیزیک که توسط استاد راهنما و دو عضو هیات علمی استادیار به بالا ممتاز شناخته باشند، می‌توانند تا 15 دیماه امسال در این فراخوان شرکت کنند.

چهارمین جایزه علمی «شهید علیمحمدی» در بیست و یکمین کنفرانس فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در بهار 1393 اعطا می‌شود و متقاضیان شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را به معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی این پژوهشگاه ارسال کنند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه دانش‌های بنیادی وزارت علوم، پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جایزه علمی «شهید علیمحمدی» به وب سایت www.ipm.ac.ir/fa مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22288680 -021 تماس بگیرند.

زنده‌یاد دکتر مسعود علیمحمدی، استاد پایه 22 فیزیک دانشگاه تهران صبح 22 دی ماه 88 هنگام خروج از منزل بر اثر انفجار بمب به شهادت رسید.

علیمحمدی که متولد سوم شهریور ماه 1338 بود، پس از اخذ دیپلم از دبیرستان شهریار قلهک در سال 56، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه شیراز آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در سال 64 در دوره کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

وی در سال 67 تحصیلات خود را در نخستین دوره دکتری فیزیک نظری دانشگاه صنعتی شریف پی گرفت و در مهر ماه سال 71 به عنوان نخستین دانش‌آموخته دکتری فیزیک داخل کشور و نخستین دانش‌آموخته دکتری دانشگاه شریف فارغ‌التحصیل شد.

موضوع رساله دکتری شهید علیمحمدی، «مدل‌های WZNW( از انواع جالب نظریه‌های همدیس) بر روی سطوح ریسمانی با جینس بالا» بود.

دکتر علیمحمدی سپس به هیات علمی دانشگاه تهران ملحق شد.

وی، عضو هیات ممیزه دانشگاه تهران در دو دوره اخیر، عضو شورای پردیس علوم و معاون پژوهشی پردیس تا سال 87 بود.

شهید دکتر علیمحمدی در طول سال‌ها فعالیت علمی و تحقیقاتی خود بیش از 80 مقاله در معتبرترین مجلات علمی جهان به چاپ رسانده و در سال 86 در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی حائز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی شده بود.

زمینه اصلی تحصیلات و تحقیقات دکتر علیمحمدی، ذرات بنیادی بویژه نظریه ریسمان و به طور دقیقتر نظریه میدان‌های همدیس بود.

وی مدت چهار سال به عنوان پژوهشگر غیرمقیم در پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی فعالیت داشت.

دکتر علیمحمدی، خرداد ماه 87 به عنوان یکی از دو نماینده ایران در پروژه سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) منصوب شده بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید