«ابن سینا» در کتاب «قانون» به «طب ورزشی» توجه داشته است

http://www.callforpapers.ir/مصحح انتقادی کتاب «قانون» گفت: طب ورزشی بسیار مورد توجه بوعلی سینا بوده و در کتاب قانون برای گروههای سنی مختلف و زنان ورزشهای ویژه ای توصیه کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر نجفقلی حبیبی که در همایش هزاره تالیف کتاب قانون با ارائه مقاله ای با عنوان «تاثیر قانون بر پیشرفت و گسترش دانش پزشکی»، سخن می‌گفت، افزود: در کتاب قانون، داروسازی، تغذیه، بهداشت و آب و هوا مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از محاسن کتاب قانون قابل حمل بودن آن است، پزشکانی که بر بستر بیمار حاضر می شدند و اساتید برای تدریس به راحتی این کتاب را حمل می کردند.

دکتر حبیبی مرتب بودن فهرست محتوای کتاب را از دیگر محاسن این کتاب برشمرد و اضافه کرد: «قانون»، طبی است که تکیه بر طبیعت دارد و گیاهان، غذاهای طبیعی و هوای خوب را مورد توجه قرار داده است.

وی اظهار کرد: قانون به پنج کتاب تقسیم بندی شده که شامل کلیات طب، داروسازی، بیماری های اعضای خاص، بیماری های جزئی غیر خاص و داروهای ترکیبی است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: مزاج‌ها، عناصر، استخوان‌ها، عضلات، اعصاب، وریدها، شریان‌ها و قوا در کتاب قانون مورد بحث قرار گرفته و نکات قابل توجهی درباره آنها نگاشته شده است.

دکتر حبیبی خاطرنشان کرد: در کلیات طب، بوعلی سینا، مطالبی را مورد توجه قرار داده که امروز دانشمندان با گذشت هزار سال به آن پی برده اند.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این برنامه، سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید