انتشار 5 عنوان کتاب در حوزه علمی و فناوری

http://www.callforpapers.ir/مدیر مسؤول انتشارات دانش‌بنیان فناور وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار پنج عنوان کتاب در حوزه علمی، فناوری و نخبگان از سوی انتشارات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) پرویز کرمی، با اعلام این خبر افزود: کتاب‌های فتح‌الفتوح، تحلیل اجمالی بر پدیده مهاجرت، مروری بر ساختار سیاست‌گذاری کلان علم و فناوری و روند پیشرفت علم، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران و نیز راهبرد تولید دانش‌بنیان پنج عنوان کتابی هستند که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری چاپ شدند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص ویژگی کتاب “مروری بر ساختار سیاستگذاری کلان علم و فناوری” گفت: نام کامل این کتاب “مروری بر ساختار سیاستگذاری کلان علم و فناوری کشورهای آمریکا، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا” است و از ویژگی‌های کتاب این است که در آن سعی شده نحوه سیاست‌گذاری، ساختار و تشکیلات کلان علم و فناوری،‌ هم در کشورهایی بررسی شود که زیر بناهای مورد نیاز علم و فناوری آنها با ایران کاملا متفاوت است و هم در کشورهایی که قرابت و مشابهت نسبی در این زمینه با کشورمان دارند تا ان‌شاءالله بهره‌برداران و سیاستگذاران بتوانند با استفاده از تفاوتها و تشابهات هر یک، موجبات غنای هرچه بیشتر سیستم مدیریت کلان چرخه نوآوری و فناوری را فراهم کنند.

 

مدیر مسؤول انتشارات دانش‌بنیان فناور در خصوص کتاب “تحلیل اجمالی بر پدیده مهاجرت” با اشاره به اینکه یکی از ستون‌های اصلی مولد پژوهش، فناوری و نوآوری در هر کشور وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده با کیفیت است، ادامه داد: به منظور مقابله با مهاجرت این نیروها باید برنامه‌های سایر کشورها مطالعه شود و برای مواجهه منطقی با پدیده مهاجرت و نیز بازجذب استعدادهای مهاجرت کرده از کشور، برنامه ریزی کنیم. این کتاب ضمن آسیب‌شناسی این موضوع، توصیه‌های سیاستی نیز پیشنهاد داده است.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به کتاب “فتح الفتوح” گفت: این کتاب بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان بنیاد ملی نخبگان و نیز نخبگان جوان برگزیده در دیدارهای سالانه نخبگان جوان شرکت کننده در هفت دوره از همایش‌ های ملی نخبگان جوان است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در خصوص کتاب “روند پیشرفت علم، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران” هم گفت: نام کامل این کتاب “روند پیشرفت علم، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با کشورهای مالزی، ترکیه، برزیل و ژاپن از سال 1384 تا سال 1390” است که در آن همانگونه که از عنوان طولانی کتاب بر می‌آید پیشرفت علمی این کشورها در لایه‌های مختلف آن با روند پیشرفت علمی در ایران مورد مقایسه مفصل قرار گرفت.

کرمی در پایان به انتشار کتاب “راهبرد تولید دانش بنیان جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی” نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب ارزنده نیز با محوریت بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار شرکت‌ها و فعالان تولید دانش بنیان تهیه شده و نیز سایر سخنرانی‌های ایشان در سال‌های اخیر در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بنیان به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، این کتابها برای مراکز علمی و پژوهشی کشور و نیز نهاد کتابخانه‌ها ارسال شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید