عرضه آخرین دستاوردهای علمی-پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در مازندران

http://www.callforpapers.ir/چهاردهمین کنگره سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور و پنجمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، هفتم تا 10 آبان ماه امسال در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر احمدعلی عنایتی، معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی-پژوهشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دنیا، تبادل نظر پژوهشگران دانشجو با ارائه تحقیقات انجام شده و برقراری ارتباط بین مراکز دانشگاهی داخل و خارج کشور از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی تصریح کرد: این کنگره در محورهای علوم بالینی پزشکی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و علوم توانبخشی، تحقیقات بین رشته‌ای، بهداشت و تغذیه، تحقیقات نظام سلامت، پژوهش در آموزش، اخلاق در تحقیقات پزشکی، قرآن پژوهی در طب سنتی و مکمل، فناوری‌های نوین و ابداعات و اختراعات برگزار می‌شود.

عنایتی افزود: پیشگیری از فشار خون و کاهش سوانح و حوادث ترافیکی نیز از محورهای ویژه این همایش است.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از دوهزار و 300 مقاله از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد، گفت: پس از داوری‌های صورت گرفته 519 مقاله برای ارائه در این کنگره پذیرفته شدند.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: از بین مقالات پذیرفته شده، 397 مقاله به صورت سخنرانی و 122مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

عنایتی برگزاری 14 کارگاه دانشجویی و سه نشست علمی را از دیگر برنامه‌های این دوره از کنگره دانست و افزود: در این همایش، نشستهای علمی با موضوع فشار خون، کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و پزشک خانواده با سخنرانی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در این همایش 700 نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضور یابند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید