جراح قلب دو رئیس جمهور و مترجم رباعیات خیام به ایران می‌آید

پروفسور حسین صادقی چهره شاخص پزشکی و ادبیات برای شرکت در چند برنامه مختلف از سوئیس به ایران می‌آید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) محمود اسعدی، پژوهشگر و مدير عالی موزه و سرای چهره‌های ماندگار در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت‌: پروفسور حسین صادقی، جراح شناخته‌شده بین‌المللی قلب است که در زمینه ادبیات نیز فعالیت داشته و رباعیات خیام را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ترجمه کرده است. با استفاده از ترجمه‌های ایشان بوده که این رباعیات به 7 زبان مهم دیگر دنیا نیز ترجمه و چاپ شده‌اند.

وی افزود: پروفسور صادقی برای احداث موزه قلب به ایران می‌آید. این موزه در ابعاد بزرگی افتتاح می‌شود و هم جنبه آموزشی و کاربردی دارد و هم جنبه توریستی خواهد داشت و عموم مردم علاقه‌مند، می‌توانند در آن با مباحث و مسائل جراحی قلب آشنا شوند. پروفسور صادقی دو رئیس جمهور از سران کشورهای دنیا را جراحی کرده و همان دکتری است که زمانی که امام خمینی (ره) نیاز به جراحی قلب داشت، خود را از سوئیس به ایران رساند. چندین بار به ایشان پیشنهاد ثبت در فهرست چهره‌های ماندگار کشور را ارائه کردیم، که نپذیرفت.

مدیر سرای چهره‌های ماندگار ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ام، پروفسور صادقی هفته آینده به ایران می‌آید تا بنیادی به نام «بنیاد پروفسور صادقی»‌را تاسیس کند. یکی از کارهای عمده این بنیاد، تاسیس همان موزه قلب مذکور خواهد بود. این مرکز در شهر نیشابور زادگاه ایشان افتتاح خواهد شد. در حاشیه حضور ایشان در ایران، پیشنهاد ثبت خواهرخواندگی شهرهای لوزان سوئیس و نیشابور هم ارائه شده است.

اسعدی گفت: پروفسور حسین صادقی روز سه‌شنبه 7 آبان وارد ایران می‌شود تا در برنامه‌های مورد نظر شرکت داشته باشند و بعد از چند روز، دوباره به سوئیس باز خواهد گشت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید