«مطالعات روزنامه‌نگاری» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» با ترجمه پرویز علوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) کتاب «مطالعات روزنامه‌نگاری» به نویسندگی «کارین وال یورگنسن» و «توماس هانیچ» با ترجمه «دکتر پرویز علوی» با قیمت 10 هزار تومان و شمارگان 1100 جلد روانه بازار شده است.

فصل اول کتاب «چرا و چگونه باید «مطالعات روزنامه‌نگاری» را انجام داد؟» نام دارد. در فصل‌های بعدی کتاب هم مقالاتی از روزنامه‌نگاران مختلف با موضوعات تخصصی آورده شده است. «روزنامه‌نگاری و دانشگاه» نوشته «باربی زلایزر»، «آموزش روزنامه‌نگاری» نوشته «بیت جوزفی»، «روزنامه‌نگاران دروازه‌بان» نوشته «پاملا جی شومیکر و دیگران»، «پوشش خبری جنگ و صلح» نوشته «هوارد تامبر»، «روزنامه‌نگاری توسعه» نوشته «زیوزیانگ»، «روزنامه‌نگاری و دموکراسی» نوشته «بریان مک نیو» و «روزنامه‌نگاری و جهانی شدن» نوشته «سیمون کاتل» مقالاتی هستند که فصل‌های بعدی کتاب را تشکیل می‌دهند.

در پیش‌گفتار کتاب آمده است: «همان‌طور که جهان سیاست و امور عمومی طی دو دهه گذشته به تدریج تغییراتی اساسی کرده‌اند، روزنامه‌نگاری نیز متحول شده است . با این وجود، غالباً به نظر می‌رسد که روزنامه‌نگاری به‌ ایده‌ها، افکار و مباحثی وابسته شده است که ماهیت انتقادی خود را تا حدود زیادی از دست داده‌اند. روزنامه‌نگاری در مقطعی حساس بر سر دوراهی قرار گرفته است: لازم است ارزش‌های محوری آن دوباره مورد تأیید قرار گیرد و فعالیت‌های اصلی‌اش از نو کشف شود و تقریباً بدیهی است که روزنامه‌نگاری باید شکل نوینی به خود بگیرد وگرنه خطر از دست رفتن ویژگی متمایز و نیز پایگاه اقتصادی‌اش وجود دارد.

رشته روزنامه‌نگاری از جمله رشته‌هایی است که طی دهه‌های گذشته به سرعت رشد کرده است، شمار دانش‌پژوهان روزنامه‌نگاری نیز به شدت افزایش یافته است و کتاب‌ها و مجلات تخصصی مطالعه زوزنامه‌نگاری به انتشار خود ادامه می‌دهند.

این کتاب‌ها و منابع علاوه بر پرداختن به ویژگی‌ها و تنوع موجود در زمینه روزنامه‌نگاری، به نقد آن و چالش‌های پیش رو نیز می‌پردازند و برای ادامه راه، رهنمودهایی نیز ارائه می‌کنند.»

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید