جشنواره منطقه‌ای اختراعات خراسان برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی خراسان، طی روزهای بیست و سوم تا بیست و پنجم مهر ماه امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر احمدی‌زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با اعلام برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات خراسان با حضور سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، افزود: با توجه به اینکه منطقه خراسان قطب کشاورزی کشور است، بخش ویژه جشنواره اختراعات خراسان، کشاورزی است یعنی مخترعان بخش کشاورزی از سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها در هفت منطقه کشور برگزار می‌شود، برگزاری این جشنواره‌ها را زمینه‌ای برای رقابت و استعدادیابی و حمایتهای لازم و تجاری سازی اختراعات برشمرد.

احمدی‌زاده افزود: بنیاد ملی نخبگان با فراهم آوردن مقدمات برگزاری این جشنواره، بستر مسابقه بزرگ نوآوری را که مورد تککید مقام معظم رهبری است، فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره منطقه‌ای اختراعات خراسان، 116 نفر از مخترعان به رقابت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: مخترعان برگزیده می‌توانند از حمایتهای بنیاد ملی نخبگان از قبیل حمایت در قالب جایزه نوآوری و شکوفایی بین 30 تا 50 میلیون ریال، معافیت سربازی برای آقایان به صورت انجام پروژه تحقیقاتی به جای خدمت مقدس سربازی و خدمات تجاری سازی و خدمات مشاوره در قالب حمایتهای حقوقی عقد قرارداد توسط واحد تجاری سازی بهره مند شوند.

احمدی‌زاده ادامه داد: دراین جشنواره بخش‌هایی از قبیل پرورش خلاقیت برای دانش آموزان و بازی‌های فکری و ارائه دستاوردهای دانش سراها و پژوهش سراهای آموزش و پرورش دیده شده و کارگاه‌های مالکیت فکری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زمینه‌های اختراعات شرکت کننده در جشنواره منطقه‌ای اختراعات خراسان گفت: در گروه الکترونیک 12 اختراع، گروه تجهیزات پزشکی 15 اختراع، صنایع غذایی 4 اختراع، عمران 8 اختراع، کامپیوتر و IT چهار اختراع، گروه کشاورزی 18 اختراع، مکانیک 23 اختراع، مواد و متالوژی 8 اختراع، نفت، گاز و پتروشیمی 5 اختراع در این جشنواره حضور دارند.

به گفته احمدی‌زاده، جشنواره منطقه‌ای اختراعات خراسان در تالار امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید