سه دانشگاه‌ ایرانی در جمع برترین‌های آسیا

موسسه آموزشی بین‌المللی «تایمز هایر اجوکیشن» در یک گزارش جدید آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر آسیا را اعلام کرد که در میان آنها دانشگاه‌های شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز جزو 100 دانشگاه اول آسیا به چشم می‌خورند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، در آخرین رتبه‌بندی اعلامی موسسه تایمز هایر اجوکیشن (THE) منتهی به سال تحصیلی میلادی 2013-2012 در بخش دانشگاه‌های آسیایی، «دانشگاه توکیو» همچنان در رده نخست قرار دارد.

این دانشگاه همچنین در رده‌بندی جهانی با چهار پله ارتقا نسبت به سال تحصیلی گذشته به رده 23 جهان نیز صعود کرد. ژاپن علاوه بر دانشگاه توکیو با داشتن چهار دانشگاه در جمع 200 دانشگاه برتر جهان، گوی سبقت را از سایر کشورهای آسیایی ربوده است.

در این رده‌بندی دانشگاه شریف در رتبه 42،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه 62 و دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه 95 از بین 100 دانشگاه برتر آسیا قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه‌ رسمی موسسه تایمز هایر اجوکیشن، این موسسه همچنین هر سال فهرستی را از 100 دانشگاه جوان برتر با عمر کمتر از 50 سال در سطح بین‌المللی معرفی می‌کند که دانشگاه شریف با در نظر گرفتن این شاخص در رتبه 47 جهان قرار دارد.

رده‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان از سوی موسسه تایمز هایر اجوکیشن بر مبنای 13 شاخص شامل کیفیت تدریس، تحقیقات،‌ تبادل علمی و چشم‌انداز بین‌المللی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

رده بندی اعلام شده امسال حاکی از پیشرفت در بسیاری از کشورهای آسیایی است در حالی که شاهد نزول برخی دانشگاه‌های اروپایی در این رده‌بندی هستیم.

بر اساس رده‌بندی موسسه تایمز هایر اجوکیشن، پنج دانشگاه برتر آسیا عبارتند از:

1- دانشگاه توکیو (ژاپن)

2- دانشگاه ملی سنگاپور

3- دانشگاه هنگ کنگ

4- دانشگاه پکن (چین)

5- دانشگاه علوم و فن‌آوری پوهانگ (کره جنوبی)

در رده‌بندی جهانی نیز موسسه فن‌آوری کالیفرنیا (CIT)‌ برای سومین سال پیاپی در رتبه نخست قرار گرفته و به دنبال آن دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد به طور مشترک در رده دوم قرار دارند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید