سمینار ملی مهندسی سطح برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح، 16 و 17 مهر ماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سید مهران نحوی، دبیر اجرایی چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح با اشاره به اهمیت دانش مهندسی مواد بعنوان یکی از مهمترین علوم راهبردی، این زمینه علمی را از ملاک‌های توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: امروزه رشد و پیشرفت دانش بشری بر اساس توسعه مواد مهندسی و نحوه به‌کارگیری آن ارزیابی می‌شود.

وی با بیان این که دانش مهندسی مواد گستره وسیع شناخت خواص، توزیع و نحوه استخراج و کاربرد مواد گوناگون در صنایع به همراه تولید مواد مرکب و الکتروسرامیک‌ها و حفاظت، شکل دهی و مهندسی سطح آن‌ها است، تصریح کرد: در میان رشته‌های مختلف این زمینه مهم علمی، علوم و فناوری سطح جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

دبیر اجرایی چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح، رویداد مهم برگزاری سمینارهای سالانه مهندسی سطح را فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور عرضه آخرین دستاوردهای مهندسان و دانشجویان سراسر کشور در زمینه مهندسی سطح و در قالب مقالات و کنفرانس‌های علمی، ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی روزافزون دانشجویان و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور با آخرین زمینه‌های پژوهشی و دستاوردهای علمی و صنعتی در این بخش و نیز ایجاد ارتباط هرچه بیشتر به منظور بسترسازی در جهت ایجاد تعاملات علمی و صنعتی عنوان کرد.

نحوی اضافه کرد: ارتقای سطح علمی دانشجویان و شرکت کنندگان در سمینار از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت‌های علمی دانشجویی برای دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی با بیان محورهای اصلی برگزاری این سمینار افزود: علوم و مهندسی سطح در صنایع نفت وگاز، پتروشیمی، صنایع هوایی و صنایع نیروگاهی، فناوری نانو در مهندسی سطح، لایه‌های نازک، رسوب گزاری‌های PVD وCVD، نیتراسیون گازی و پلاسمایی و پوشش حرارتی پلاسمایی و HVOF از جمله محورهای برگزاری این سمینار است.

وی ادامه داد: پوشش‌های توابعی FGM، پوشش‌های مانع حرارتی TBC، پوشش‌های فتوکاتالیست، تریبولوژی و سایش، شبیه‌سازی در فرآیندهای سطحی و ارزیابی و بررسی کیفیت سطوح، دیگر محورهای چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح را تشکیل می‌دهد.

دبیر اجرایی چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح، دانشگاه صنعتی اصفهان، انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران و شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران را برگزارکنندگان اصلی این سمینار ملی عنوان کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.surfaceseminar.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید