نخستین جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی

http://www.jntsamta.com/fa/images/posterlogo.pngمدیر كل بررسی و نظارت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از انتشار فراخوان نخستین جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی خبر داد و گفت: تمامی افراد اعم از حوزوی و غیرحوزوی كه دارای طرح های نو در عرصه تبلیغ دینی هستند، می توانند در این جشنواره شركت كنند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، حجت الاسلام والمسلمین ‘علی اصغر ثنایی’ روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان آنكه این جشنواره اردیبهشت سال 91 برگزار می شود، افزود: تمامی كسانی كه دارای طرح های نو در عرصه تبلیغ دینی هستند و آثار آنها قابلیت اجرا دارد، می توانند متقاضی شركت در این جشنواره باشند.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا طرح های خوب و با ارزش را شناسایی و حمایت كرده و در اختیار سایر مبلغان عرصه دینی قرار دهیم.

دبیر اجرایی جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی، ‘روش های تبلیغ’ را یكی از محورهای این همایش عنوان كرد و افزود: برای انتقال مفاهیم و آموزه های تبلیغی به مخاطب از ابزارهای تخصصی استفاده می شود، بنابراین تمامی شیوه های تبلیغی مكتوب، شفاهی، مجازی یا محیط سایبری قابلیت شركت در این جشنواره را دارا هستند.

ثنایی ادامه داد: هنر به عنوان ابزاری سنتی و نوین، برای انتقال مفاهیم به مخاطبان كمك می كند از این رو ‘ابزارهای تبلیغی’ به عنوان یكی دیگر از محورهای این جشنواره تعیین شده است.

مدیر كل بررسی و نظارت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره به نشانی اینترنتی www.jntsamta.com اشاره كرد و گفت: علاقه مندان به شركت در این جشنواره می توانند با مراجعه به این پایگاه نسبت به ثبت نام و ارایه طرح های نو خود در عرصه تبلیغ دینی اقدام كنند.

ثنایی تصریح كرد كه شركت كنندگان در جشنواره لازم است توضیحاتی درباره طرح خود ارایه كرده و بخشی از طرح مدنظر را بمنظور ارزیابی هیات داوران ارسال كنند.

وی ادامه داد: طرح های ارسالی در سه كمیته داوران در فضای سایبری، كمیته داوران در حوزه های مكتوب و كمیته داوران در موضوعاتی كه به شیوه ها و ابزار تبلیغی بازمی گردد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی با بیان آنكه این جشنواره قرار است هر دو سال یك بار برگزار شود، افزود: علاقه مندان به شركت در جشنواره تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به ارایه طرح های نو و جدید در عرصه تبلیغ دینی اقدام كنند.

وی تصریح كرد كه این جشنواره به همت و مشاركت سازمان ها و نهادهایی چون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مركز مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

ثنایی با بیان آنكه اكنون تبلیغ بویژه در عرصه دینی بسیار گسترده است، گفت: عوامل متعددی برای تاثیرگذاری بیشتر در زمینه تبلیغ دینی موثر است كه شناسایی هر یك از این عوامل به ما كمك می كند تا بتوانیم به اهداف مدنظر در عرصه تبلیغ دیتی دست یابیم.

مدیر كل بررسی و نظارت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اكنون عرصه تبلیغ دینی فقط منبر و مسجد نیست، بلكه فضاهای وب و مكان هایی غیر از مساجد و حسینیه ها نیز به تبلیغ دینی راه یافته اند از این رو بر آن شدیم تا با برگزاری این جشنواره از تمامی ظرفیت ها به منظور تبلیغ دینی استفاده كنیم.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید