دانشگاه علوم پزشکی مشهد امسال ۶۳۵ مقاله علمی ارایه کرده است

http://www.callforpapers.ir/مدیر پژوهشی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای امسال تا کنون ۶۳۵ مقاله علمی تولید کرده اند .

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دکتر محمد رمضانی افزود :این میزان مقاله از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ارائه شده است و در پایگاهها و نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است .

وی ادامه داد:پارسال نیز ۷۶۹ مقاله در دانشگاه تولید شد و با ادامه روند امسال پیش بینی می شود این تعداد به بیش از ۹۰۰ مقاله افزایش یابد .

رمضانی اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس ارزیابی پایگاههای معتبر جهانی از جمله SIR و وبومتریک رشد چشمگیری در بخش تحقیق و پژوهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر بر اساس ارزیابی این پایگاهها دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه سوم را در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور و رتبه ۱۹۰۵ جهانی را داراست .

رمضانی افزود: بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه مسئولیتهای مهمی از جمله دستیابی به جایگاه برتر جهان اسلام بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد نهاده شده است که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد علمی میسر می شود.

رمضانی اضافه کرد :ارائه دو هزار مقاله در مجلات ایندکس شده در ISI در هر سال ، احداث ۵۰ واحد پژوهشی شامل مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه مرکزی،ایجاد۵ پژوهشگاه و مرکز رشد ، ارائه یک محصول جهانی و ارائه ۲۸ پتنت در سال را از جمله مسئولیتهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه های پنجم توسعه عنوان کرد.

وی اظهار داشت : برای دستیابی به اهداف برنامه همکاری و مشارکت تمامی اعضاء هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه لازم است .

رمضانی گفت :بر اساس اهداف برنامه پنجم با توجه به تعداد اعضاء هیئت علمی و پژوهشگران تطبیق یافته مسئولیت های دانشکده های زیر پوشش دانشگاه تعیین شده است .

مدیر پژوهشی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :بر این اساس دانشکده پزشکی با ۴۴۲ عضو هیئت علمی تولید ۱۳۵۹ مقاله ، دانشکده دندانپزشکی با ۱۰۴ عضو هیئت علمی تولید ۲۹۰ مقاله ، دانشکده داروسازی با ۳۲ عضو هیئت علمی ۱۸۲ مقاله ، دانشکده بهداشت با ۱۵ عضو هیئت علمی ۱۷ مقاله ، دانشکده پیراپزشکی با ۱۸ عضو هیئت علمی ۳۵ مقاله و دانشکده پرستاری و مامایی با ۶۲ عضو هیئت علمی تولید ۱۱۶ مقاله را در هر سال بر عهده دارند .

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید