چهارمين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE آغاز شد

http://rpc.tehran.ir/Portals/0/mohitzistGroup/images/index55555.jpgچهارمين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE در دانشگاه صنعتي شريف آغاز به كار كرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دكتر داوود رشتچيان، دبير علمي چهارمين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار كرد: HSE به معناي بهداشت صنعتي، ايمني شغلي و محيط زيست است كه سعي داريم با برگزاري اين همايش توجه صاحبان صنايع را به اين موضوعات جلب كنيم.

وي در خصوص ضرورت پرداختن به مهندسي ايمني و مديريت HSE تصريح كرد: در يكي، دو دهه اخير به ويژه در سال هاي پس از انقلاب رشد صنعتي قابل توجهي در زمينه‌ نفت، گاز، پتروشيمي و صنايع فولاد دركشور به وجود آمد اما متاسفانه همزمان با رشد اين صنايع كمتر به مسايل محيط زيستي، بهداشتي و بهداشت صنعتي و ايمني توجه شد.

دبير علمي چهارمين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE ادامه داد:‌ با برگزاري چنين همايش‌هايي سعي داريم به مديران ارشد صنايع كشور نسبت به اين خلاء هشدار دهيم. چرا كه نمي‌توان توسعه در صنايع كشور را مد نظر قرار داد و سالانه شاهد تلفات بسيار زياد در ترافيك بود. اين در حالي است كه شهرهايي در جهان وجود دارد كه چندين برابر تهران جمعيت و مشكلات ترافيكي دارند اما كمتر با مشكلات آلودگي هواي تهران مواجهند.

رشتچيان درباره‌ تعداد مقالات ارسالي به اين همايش اظهار كرد: تا پايان مهلت ارسال مقالات چهارمين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE حدود 305 مقاله از دانشگاه‌هاي كشور به اين همايش ارسال شد كه از اين ميان 55 مقاله براي ارائه به صورت شفاهي و 142 مقاله به صورت پوستر پذيرفته شدند و حدود 550 نفر براي شركت در اين همايش ثبت‌نام كرده‌اند كه نشان از استقبال گسترده‌ محققان و علاقه‌مندان به اين موضوعات است.

وي در پايان با اشاره به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي مرتبط با همايش و ارائه‌ دستاوردهاي 25 شركت فعال در زمينه‌ HSE در نمايشگاه جانبي اين همايش اظهار اميدواري كرد كه برگزاري چنين همايش‌هايي بتواند هشداري براي صاحبان صنايع بزرگ در كشور باشد كه همسنگ با رشد و توسعه صنعتي توليد محصولات و راه‌اندازي كارخانه‌ها به مسائل محيط زيستي، ايمني، بهداشت شغلي و سلامت نيز توجه كنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید