با ارائه 150 مقاله همايش کشوري «پژوهش در توسعه سلامت» برگزار شد

http://www.callforpapers.ir/رييس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند گفت: سلامت سرمايه ارزشمندي است که حفظ آن بايد جزء مهم‌ترين تلاش‌هاي زندگي روزمره انسان باشد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دكتر قاسم کريمي، امروز در همايش کشوري پژوهش در توسعه سلامت كه در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند برگزار شد، افزود: ماموريت اصلي هر نظام براي رسيدن به توسعه پايدار و ارتقاء سطح سلامت، پاسخگويي به نيازهاي سلامت جامعه بوده که تحت تاثير شرايط مختلف در حال تغيير و تحول است.

وي اظهار کرد: با توجه به اين که بيماري‌هاي تهديد کننده سلامت به طور مدوام در حال تغيير است، پاسخگويي به اين تحولات، انجام پژوهش‌هاي لازم در اين زمينه را هم ضروري مي‌کند.

كريمي تصريح کرد: توسعه پايدار هر کشور منوط به پژوهش در زمينه‌هاي مختلف به خصوص حوزه سلامت است.

وي سلامت را شامل رفاه، آرامش جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي دانست و تصريح کرد: در انديشه هاي اسلامي به امر معنويت توجه جدي شده و در مکتب اسلام به خصوص در قرآن، مسير رسيدن به رشد نشان داده شده است.

در ادامه، مسعود ضياعي، دبير همايش کشوري پژوهش در توسعه سلامت نيز با اعلام ارسال 415 مقاله به اين همايش گفت: پژوهش در سلامت خانواده و محيط، بيماري‌هاي غير واگير، بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري، تحقيقات بنيادي و سلامت، عدالت، مديريت و اقتصاد سلامت، گياهان دارويي و طب مکمل، مراقبت‌هاي باليني، پرستاري و مامايي و پژوهش در آموزش علوم پزشکي در سلامت از محورهاي اين همايش است.

وي افزود: معاونت تحقيقيات و فناوري، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکي بيرجند و استاندري خراسان جنوبي از برگزارکنندگان اين همايش هستند.

ضيايي تصريح کرد: اين همايش با هداف ارتقاء سلامت و تبادل نظر در خصوص توسعه سلامت و ارتقاء آگاهي و دانش جامعه برگزار مي‌شود.

دبير همايش کشوري پژوهش در توسعه سلامت گفت: پس از اطلاع‌رساني‌هاي صورت گرفته در آبان‌ماه سال جاري 415 مقاله از سراسر کشور به اين همايش ارسال شد.

وي ادامه داد: پس از برگزاري جلسات مختلف و داوري‌هاي صورت گرفته 150 مقاله پذيرفته شد که 118 مقاله در قالب پوستر و 32 مقاله به صورت شفاهي ارائه مي‌شود.

دبير همايش کشوري پژوهش در توسعه سلامت گفت: به مقالات برتر در اين همايش جوايزي اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید