اجرای 110 طرح پژوهشی بالینی در مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی مشهد

http://www.callforpapers.ir/رییس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی و ترومای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تصویب و اجرای 110 طرح تحقیقاتی بالینی و پایه در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر ابراهیم زاده با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ این تعداد طرح تحقیقاتی در سه سال اخیر در شورای پژوهشی دانشگاه و این مرکز به تصویب رسیده و در زمینه‌های بالینی شامل طرح‌های آینده‌نگر، گذشته‌نگر و پایه شامل طرح‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی، بیومکانیک و طراحی و آزمون ایمپلنت جدید برای بازسازی مفاصل و استخوان‌ها در حال اجراست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بررسی نتایج ورتبروپلاستی از راه جلد در بیماران ایرانی مبتلا به شکستگی استئوپروتیک مهره، ارزیابی میزان درد بیماران بعد از عمل توتال هیپ آرتروپلاستی با تزریق موضعی بوپیواکائین، بررسی امکان سنجی تولید فیلیپ تک در داخل کشور، بررسی مقایسه‌یی میزان رفلکس تاندون آشیل قبل و بعد از عمل جراحی فتق دیسک بین مهره‌یی کمر و بررسی ارترولیز مفصل آرنج برای محدودیت‌های حرکتی به دنبال تروما را از جمله طرح های در حال اجرا برشمرد.

رییس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی و تروما دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز، بررسی عوارض ترومای جنگ تحمیلی بوده که طرح‌های تحقیقاتی در زمینه جانبازان نخاعی، مشکلات آنها و بررسی کیفیت زندگی و سطح سلامتی و خانواده‌های آنها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دو طرح تحقیقاتی بزرگ به صورت بالینی بر روی جانبازان قطع اندام، با آماری بی نظیر انجام شده که مقالات آن در معتبرترین مجلات دنیا به چاپ رسیده است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: همچنین به همت اعضای این مرکز در این مدت 30 مقاله ISI، پنجاه مقاله پاپ مد و 70 مقاله علمی پژوهشی منتشر شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تالیف چهار کتاب با عناوین مختلفی از جمله فوریت‌های ستون فقرات، تشریح کاربردی اندام فوریت‌های ارتوپدی، اصول و روشهای تزریق مفصلی و موضعی و حرکت درمانی و ورزش در آرتروز زانو را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد:‌ به همت اعضای هیات علمی این مرکز، دو اختراع با موضوعات پلاک فشاری لغزنده دو تکه ارتوپدی و حسگر وزن گذاری به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید