پنجمين دوره مسابقات فيزيکدانان جوان برگزار شد

http://irphy.com/wp-content/themes/Wordpress98_StudioBlue_persian/timthumb.php?src=http://IrPhy.Com/eni-media/2012/02/321.jpg&h=90&w=90&zc=1&q=90پنجمين دوره مسابقات فيزيکدانان جوان (PYPT 2012) با همکاري دانشكده مهندسي برق دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دکتردينا ايزدي، مديرعامل مؤسسه انديشه هاي خلاق جوان آريايي كه مسووليت برگزاري اين مسابقات در ايران را عهده دار است در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي ايسنا اظهار داشت: در اين دوره از مسابقات كه طي روزهاي 11 تا 13 اسفندماه در محل دانشكده مهندسي برق دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، 24 تيم از مدارس سراسر كشور شرکت داشتند که با ارائه مسائل به زبان انگليسي به صورت تيمي به رقابت پرداختند.

وي با اشاره به حضور تيم مشترک تبريز و اروميه عنوان ناظر در مسابقات اظهار كرد: در پايان اين رقابت تيم‌هاي مجتمع آموزشي راه رشد (رژين عنبر افشان، مانا فتحيان و فاطمه فرد نو)، مجتمع مصباح (کامران کمال هدايت، حميد رضا برقعي و رضا ميرنژاد)، فرزانگان 2(صيا کابلي نژاد، فاطمه زردباني و کيميا کلانتري) و مجتمع مفيد2 ( محمد مهدي خريدار، امير رضا ابري و سيد محمد علي مدرسي) به فينال راه يافتند.

ايزدي تصريح كرد: در اين دوره علاوه بر اعطاي گواهينامه مشترک مؤسسه و دانشگاه علم و صنعت و تنديس به نفرات تيم هاي اول تا سوم، براي نخستين بار کاپ مسابقات PYPT به مدرسه «راه رشد» به عنوان تيم اول اهدا شد.

اين کاپ به صورت چرخشي در هر دوره به تيم اول اهدا خواهد شد و با شرط کسب رتبه اول در دو دوره متوالي، اين کاپ در همان مدرسه باقي خواهد ماند.

وي خاطرنشان كرد: از بين دانش آموزان تيم هاي فيناليست و ديگر دانش آموزان برتر تيم‌هايي که به فينال راه نيافته اند، دو تيم انتخاب مي‌شود که پس از طي دوره هاي آمادگي فشرده علمي، يک تيم به چهاردهمين دوره مسابقات اتريش(AYPT 2012) و يک تيم به بيست و پنجمين دوره مسابقات جهاني فيزيکدانان جوان (IYPT 2012) که در شهر «باد سالگائو» آلمان برگزار مي‌شود، اعزام خواهند شد.

ايزدي تصريح كرد: تيم ايران در دو دوره متوالي(IYPT 2010 و IYPT 2011) توانسته مدال نقره مسابقات جهاني فيزيکدانان جوان را کسب کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید