فراخوان برگزاری سومین جشنواره‌ منطقه‌ای «زاگرس»

http://www.callforpapers.ir/رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام از برگزاری جشنواره منطقه‌ای «نوآوری و شکوفایی اختراعات غرب کشور»، از 26 تا 28 شهریور ماه امسال در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر خلیل سالکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات غرب کشور (زاگرس) ویژه استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان، تاکنون طی سال‌های 1390 و 1391 به میزبانی استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شده است و امسال نیز این جشنواره به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان هر ساله هفت جشنواره منطقه‌ای و یک جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی را به منظور حمایت از مخترعان برتر در سطح کشور برگزار می‌کند، هدف از این جشنواره‌ها را ارزیابی و تجاری سازی اختراعات، ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مخترعین با سرمایه‌گذاران و ترویج فرهنگ کارآفرینی عنوان کرد.

وی ضمن معرفی بخش‌های مختلف این جشنواره تصریح کرد: سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها در سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» در دو بخش داوری و تجاری سازی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان ایلام ادامه داد: در بخش داوری جشنواره، اختراعاتی که سال ثبت آنها در سازمان ثبت شرکت­ها و مالکیت صنعتی، 1387 و بعد از آن است و برای نخستین بار در جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی بنیاد ملی نخبگان شرکت می‌کنند، مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

 

سالکی با بیان اینکه هر مخترع تنها می‌تواند یک اختراع را برای داوری در جشنواره ارائه کند، گفت: با توجه به معیارهای ارزیابی اختراعات در جشنواره، از قبیل مسائل علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری سازی، توصیه‌ می‌شود مخترعین بهترین اختراع خود را جهت داوری به جشنواره ارائه کنند.

وی گفت: مخترعینی که اختراعات آنها طی روزهای برگزاری جشنواره توسط داوران مورد تایید قرار گیرد، می‌توانند از اعتبار پژوهش و نوآوری سطح 3 بنیاد برای تکمیل اختراع خود استفاده کنند.

رئیس بنیاد نخبگان ایلام، بهره‌مندی از تسهیلات نظام وظیفه و امکان حضور در بخش تجاری‌سازی جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی را که در بهمن ماه امسال در تهران برگزار شود، از دیگر تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان این بخش دانست و ادامه داد: مخترعینی که در سنوات قبل، اختراعات آنها از اعتبار پژوهش و نوآوری بنیاد ملی نخبگان بهره­‌مند شده است، می‌توانند با ارائه طرح کسب و کار مربوط به اختراع خود در بخش تجاری سازی جشنواره حضور پیدا کنند.

سالکی تاکید کرد: در این بخش از شرکت‌ها و سرمایه‌ گذاران بخش‌های دولتی و خصوصی جهت مشارکت فعال در بخش تجاری سازی این جشنواره دعوت می‌شود.

وی با بیان این‌که در جشنواره امسال بخش ویژه‌ای تحت عنوان «ابزار» وجود دارد، تصریح کرد: از تمام کسانی که ایده و یا اختراعی در زمینه “ابزار” در رشته‌های مختلف اعم از حوزه کشاورزی، باغبانی، ابزارهای دستی، حوزه برش و ساینده، حوزه سنجش، ابزارهای برقی و سایر حوزه‌ها دارند، جهت ارائه دستاوردهای خود در این بخش دعوت بعمل می‌آید.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام تاکید کرد: ثبت نام در بخش­‌های داوری، تجاری سازی، ابزار و شرکت‌های زیرمجموعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس تا 8 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد نخبگان استان ایلام به نشانی http://ilam.bmn.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید