آغاز فراخوان جذب هیات علمی از پنجشنبه/محدودیتی برای جذب در دانشگاه‌ها وجود ندارد

http://www.callforpapers.ir/رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از آغاز هفتمین فراخوان سراسری جذب اعضای هیات علمی ازروز پنجشنبه 20 تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر محمدرضا مردانی در نشستی خبری، با بیان اینکه کلیک هفتمین فراخوان جذب از 20 تیر با ثبت نیازهای دانشگاه‌ها بر روی سامانه جذب خورده می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها از 20 تیر تا 15 مرداد ماه به مدت 25 روز برای درج نیازهای خود در سامانه جذب فرصت دارند که در این مدت دانشگاه‌ها باید با هماهنگی هیات‌های امنای مربوطه و معاونت آموزشی وزارت علوم نسبت به برآورد نیازهای خود و درج آن در سامانه جذب اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: پس از اعلام نیاز دانشگاه‌ها متقاضیان جذب از 20 مرداد تا 15 شهریور فرصت دارند تا با مطالعه و بررسی نیازهای اعلام شده دانشگاه‌ها و با توجه به شرایط تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی خود سه اولویت را برای جذب انتخاب کنند.

مردانی با بیان اینکه همزمان با این موضوع سوابق داوطلبان به دانشگاه‌های مورد نظر منتقل می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیز از 20 شهریور فرصت دارند که نسبت به بررسی شرایط داوطلبان و انتخاب واجدین شرایط و دعوت آنها به مصاحبه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در نهایت دانشگاه‌ها برای تعیین تکلیف اولیه متقاضیان تا پایان مهرماه فرصت خواهند داشت و تعیین تکلیف نهایی افرادی که جذب می‌شوند، باید تا ترم بهمن ماه انجام شود.

چگونگی بررسی سوابق متقاضیان جذب

رییس مرکز جذب وزارت علوم درباره چگونگی بررسی سوابق متقاضیانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند، گفت: پس از انجام مصاحبه سوابق افراد توسط کارگروه‌های توانایی علمی که متشکل از رییس دانشکده‌، رییس گروه آموزشی و دو نفر از اعضای گروه تخصصی آموزشیار بررسی می‌شود و مراتب اولویت‌بندی متقاضیان مشخص خواهد شد و کسانی که بیشترین امتیازات را کسب کنند به عنوان افراد منتخب برای سیر مراحل نهایی به هیات مرکزی جذب معرفی می‌شوند.

مردانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید نیاز خود را به صورت کاملا شفاف بیان کنند، اظهارکرد: دانشگاه‌ها در زمان ثبت نیاز باید مقطع موردنظر، رشته، گرایش و تعداد هیات علمی مورد نیاز در هر کدام را برای بررسی اولویت‌های سه گانه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از فراخوان جذب به همه دانشگاه‌ها اجازه اعلام نیاز داده می‌شود، تصریح کرد:‌ تنها آن دسته از دانشگاه‌هایی که تا زمانی فراخوان وضعیت متقاضیان قبلی خود را مشخص نکنند از ثبت نام در این مرحله و اعلام نیاز خود محروم خواهند شد.

مردانی افزود: تا کنون اغلب دانشگاه‌ها نسبت به تعیین وضعیت متقاضیان فراخوان‌های قبل خود اقدام کرده‌اند، اما تعداد اندکی از دانشگاه‌ها در این زمینه به کندی عمل کردند که امیدواریم از این تعطیلات تابستانی برای تعیین وضعیت پرونده‌های قبلی خود استفاده کنند.

محدودیتی برای جذب هیات علمی برای دانشگاه‌ها وجود ندارد

رییس مرکز جذب وزارت علوم با بیان اینکه محدودیتی برای جذب هیات علمی برای دانشگاه‌ها وجود ندارد، اظهارکرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با توجه به تعداد مجوزهای صادر شده از سوی هیات‌های امنای مربوطه، تعداد ردیف‌های استخدامی و توانایی پرداخت حقوق و مزایا نیازهای خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه اغلب دانشگاه‌ها علاقه‌مند به جذب هیات علمی در مقطع دکترای تخصصی هستند، گفت: در دانشگاه‌ها و موسسات جوان‌تر و غیرانتفاعی و غیردولتی و جامع علمی کاربردی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کنند، از دانشجویان دکتری به عنوان بورسیه و تعداد محدودی از دانشجویان کارشناسی ارشد برای آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های عمومی خود استفاده می‌کنند، اما عموم جذب به سمت متقاضیان د ارای مدرک دکترای تخصصی و دانشجویان دکتری که در حال دفاع هستند می‌رود.

مردانی با اشاره به پذیرش طرح سربازی اعضای هیات علمی در این مرحله از فراخوان، تصریح کرد:‌ تعداد محدودی طرح سربازی وزارت علوم به هیات علمی اختصاص دارد که به تعدادی در Phd و کارشناسی ارشد تعلق خواهد گرفت که البته بستگی به شرایط متقاضیان و دانشگاه‌ها دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید