نمايه شصت و هفتمين نشريه ايراني در ISI

http://st-electronic.itan.ir/paper/2266/Isi.jpgرييس مرکز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي از نمايه شصت و هفتمين نشريه ايراني در ISI خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، مهندس افشين صندوقدار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بيان اين كه 67 عنوان نشريه ايراني در پايگاه استنادي ISI نمايه مي‌شوند، اظهاركرد: با نمايه شدن نشريه Progress in Biological Sciences پرديس علوم دانشگاه تهران، آمار نشريات ايراني در پايگاه استنادي ISI به 67 عنوان رسيده است.

وي افزود: اين نشريه در بخش Master List پايگاه استنادي ISI و درميان 16 هزار و 855 عنوان نشريه از سراسر دنيا نمايه شده است. نشرياتي که در اين بخش نمايه شده‌اند با توجه به روزآمدي و تعداد ميزان استنادها پس از مدتي به بخش Web of Science منتقل شده و در اين بخش بر اساس ضرايب علم سنجي صاحب رتبه علمي مي شوند.

رييس مرکز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي (SID) در ادامه تصريح كرد: از ميان 67 عنوان نشريه ايراني موجود در ISI، گروه علوم پزشکي با 25 عنوان نشريه داراي بيشترين سهم را در بين نشريات ايراني و پس از آن گروه علوم کشاورزي و منابع طبيعي با 12 عنوان و فني و مهندسي با 11 عنوان در جايگاه بعدي قرار دارند.

صندوقدار افزود: حضور 67 عنوان نشريه ايراني در اين فهرست نشان دهنده رشد فزاينده توليدات علمي ايرانيان در سال‌هاي اخير است که با توجه به محدوديت‌ها و موانع موجود افتخاري عظيم براي محققان ايراني به شمار مي‌رود.

وي خاطرنشان کرد: براي فتح قله‌هاي موفقيت و رسيدن به جايگاه واقعي علمي ايران در دنيا، نياز است كه فرهنگ تحقيق و پژوهش در جامعه رواج يابد؛ در اين مسير پايگاه اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي (SID) با در اختيار قرار دادن متن کامل مقالات علمي نشريات علمي پژوهشي و همچنين مجامع علمي برگزار شده در سطح کشور به کاربران، نخستين قدم را در راه ايجاد جسارت تحقيق در بين دانشجويان و ترويج فرهنگ پژوهش در ميان محققان برداشته است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید