پنجمين دوره مسابقات فيزيکدانان جوان ايران برگزار مي‌شود

http://38.74.1.150/Thumbnails/pics/1388/11/science/wh120-11.jpgپنجمين دوره مسابقات فيزيکدانان جوان ايران (PYPT) يازدهم تا سيزدهم اسفند ماه با مشارکت دانشکده مهندسي برق دانشگاه علم و صنعت برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دينا ايزدي، مسوول برگزاري مسابقات در ايران با اعلام اين مطلب به خبرنگار علمي ايسنا گفت: در اين دوره 23 تيم از مدارس شهر تهران و يک تيم مشترک از تبريز و اروميه شرکت مي کنند. تيم هاي دانش‌آموزان دبيرستاني از پايه هاي مختلف و با سه نفر عضو طي روزهاي يازدهم و جمعه دوازدهم اسفند در سه مرحله به رقابت مي پردازند.

رييس مؤسسه انديشه هاي خلاق جوان آريايي خاطرنشان كرد: هر مرحله در حدود سه ساعت به طول مي انجامد که ارائه مسائل به زبان انگليسي و در قالب جدال فيزيکي مي باشد که تيم ها يکديگر را به چالش مي کشند. در اين مسابقات دانش آموزان کار تيمي را به درستي تجربه مي کنند و پروژه هاي آنها همراه با آزمايش‌ها و طراحي چيدمان هاي آزمايشي است که در بيشتر موارد نوآوري را به همراه خواهد داشت. سه تيم فيناليست در بعد از ظهر روز شنبه سيزدهم اسفند به رقابت خواهند پرداخت.

وي خاطرنشان كرد: از ميان دانش آموزان برتر شرکت کننده، دو تيم انتخاب شده که با گذراندن دوره هاي آمادگي بعد از مسابقه به چهاردهمين دوره مسابقات جهاني AYPT( اتريش) و بيست و پنجمين دوره مسابقات IYPT ( آلمان) اعزام مي‌شوند. در مسابقات PYPT بعضي از دانش آموزان تيم هاي دوره هاي قبل، آموزش تيم هاي مدارس را به عنوان سرپرست بر عهده دارند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید