منتظر افت پژوهش تا چند سال آینده باشید!

http://www.callforpapers.ir/معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انقباض بودجه پژوهشی تا چند سال آینده تاثیر منفی خود را در روند تولید علم کشور می‌گذارد و سیاستگذاران باید در این زمینه تدبیری بیندیشند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر شاهین آخوندزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران موتور تولید علم پزشکی ایران است به طوری که 50 درصد تولید علم پزشکی کشور در این دانشگاه انجام می شود. دانشکده پزشکی به عنوان بزرگترین دانشکده این دانشگاه حدود 10 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تا فلوشیپ دارد.

وی افزود: با انقباضی که در بودجه‌های پژوهشی سال جاری انجام گرفته است افت پژوهش، خود را در سالیان بعد نشان خواهد داد.

آخوندزاده تصریح کرد: تعداد زیادی دانشجو در مقطع فوق لیسانس، دکتری، تخصص و فوق تخصص و فلوشیپ در این دانشکده در حال تحصیل هستند. در دانشگاه مقرر است که هر پایان نامه یک طرح تحقیقاتی باشد، تا سال گذشته که بودجه پژوهشی مناسب بود دانشگاه ها نیز مشکلی نداشتند و این بودجه، پایان نامه ها را پوشش می داد.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بالاتر رفته ولی بودجه کاهش پیدا کرده و این مساله باعث کاهش سرانه شده که تحریم‌ها هم مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که خط اول افتخار ایران در دنیا، تولید علم آن است به نظر می رسد باید سیاستگذاران به خصوص مجلس و دولت، صرفه‌جویی‌هایی در سایر قسمت های دیگر انجام دهند تا بودجه پژوهشی با افت مواجه نشود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید