پنج تیم دانشجویی به مسابقات جهانی ریاضی مجارستان راه یافتند

مسابقات ریاضی دانشجویان دانشگاههای کشور روز جمعه با معرفی و تقدیر از تیم های برتر در دانشگاه سمنان پایان یافت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، در این مسابقات 170 دانشجو در قالب 34 تیم از دانشگاههای سراسر کشور با هم رقابت کردند.

در پایان این مسابقات، تیم های دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شهید بهشتی به ترتیب عنوان های اول تا پنجم را کسب کردند.

رییس انجمن ریاضی ایران گفت: پنج تیم برتر این مسابقات به رقابت های جهانی این مسابقات که اواخر تیرماه امسال در کشور مجارستان برگزار می شود اعزام می شوند.

دهقان برگزاری این مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سی و هشتمین دوره این مسابقات اردیبهشت 93 به میزبانی دانشگاه صنعتی کرمان برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری چهل و چهارمین کنفرانس ریاضی در شهریور ماه امسال در دانشگاه فرودسی مشهد خبر داد و گفت: دور بعدی این کنفرانس در دانشگاه سمنان برگزار می شود.

 

رییس انجمن ریاضی گفت : کشور ایران در ردیف 15 کشور برتر دنیا و در منطقه جزو اولین کشورها در رشته ریاضی است

معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در حاشیه این همایش از کمک مالی این معاونت در قالب پژوهانه به دانشجویان مقطع دکتری خبر داد و گفت: دانشجویان دکتری‌ای که مشمول آئین نامه تمام وقت و تحصیل رایگان هستند از این پژوهانه برخوردار می شوند که به حساب دانشگاه و به نام دانشجو پرداخت می شود.

سید مهدی سیدی افزود: تا کنون 88 میلیارد تومان برای 17 هزار دانشجوی دکتری در قالب این پژوهانه پرداخت شده است.

دکتر داود فیض، رییس بنیاد نخبگان استان سمنان هم در این مراسم روند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور را در چند سال اخیر کند ارزیابی کرد و گفت: ورود کشور به فناوری های پیشرفته و ایجاد بنیاد ملی نخبگان از جمله دلایل این امر است.

گفتنی است، مسابقات ریاضی، قدیمی ترین و با سابقه ترین مسابقات علمی کشور است که از حدود 40 سال پیش هر ساله به میزبانی یکی از دانشگاههای مطرح کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید