آغاز چهارمين دوره مسابقات هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير

http://aerocomp.ir/wp-content/themes/AK101/thumb.php?src=http://aerocomp.ir/wp-content/uploads/2011/05/daneshjoeeLow3.jpg&h=170&w=245&zc=1&q=90چهارمين دوره‌ مسابقات دانش‌آموزي دانشجويي هوافضا با شركت حدود 190 تيم از مدارس و دانشگاه‌هاي سراسر كشور در محل نمايشگاه دائمي دانشگاه صنعتي اميركبير آغاز شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، مهندس محمدمهدي مشكي، دبير اجرايي اين مسابقات در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: اين دوره از مسابقات در بخش‌هاي گلايدر دانش‌آموزي، هاوركرافت دانش‌آموزي‌، موشك آبي دانش‌آموزي، بالن دانش‌آموزي و گلايدر دانشجويي برگزار مي‌شود كه بر اساس آمار ارائه شده بيش از هزار نفر در اين مسابقات شركت كردند به طوري كه به ترتيب 75 ، 45، 50 و 10 تيم در بخش‌هاي گلايدر، هاوركرافت، موشك آبي و بالن دانش‌آموزي و همچنين 10 تيم دانشگاهي نيز دربخش گلايدر دانشجويي ثبت نام كرده‌اند.

وي درباره اهداف برگزاري مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: اين سطح از مسابقات به منظور شكوفايي استعدادهاي دانش‌آموزان علاقمند به رشته‌هاي هوا فضا، رشته‌هاي مرتبط و بالا بردن سطح اطلاعات آنها برگزار شده است و ملزومات كارگاهي و آموزش‌هاي ساخت بر اساس نياز و تشخيص شوراي مسابقات از طريق سمينارها و سايت مسابقات انجام شده است.

به گفته‌ دبير اجرايي چهارمين دوره مسابقات دانش‌آموزي دانشجويي هوافضا در مسابقات موشك آبي، دانش‌آموزي شركت كننده از طريق نصب بالك و چتر بر روي بطري‌ آب، موشك را از طريق كمپرسور و فشار هوا و آب بر روي هوا نگه مي‌دارند كه مهمترين معيار امتيازدهي در اين بخش از مسابقات به مدت زمان نگه داشتن موشك بر روي هوا اختصاص دارد.

مشكي در ادامه در خصوص طراحي وساخت بالن داخل سالن به عنوان يكي ديگر از بخش‌هاي چهارمين دوره‌ مسابقات دانش‌آموزي، دانشجويي هوافضا گفت: در اين بخش تيم‌ها محفظه‌ها و ظروفي كه تجهيزات الكترونيكي و موتور بالن در آن قرار دارد را ساخته و بالن‌ها را از طريق موتور بر روي هوا نگه مي‌دارند.

همچنين در بخش هاوركرافت كه يكي از جذاب‌ترين بخش‌هاي اين مسابقات است، تيم‌هاي شركت كننده موتورهايي بر روي هاوركرافت خود تعبيه مي‌كنند تا با فشار هوا بين سطح زمين و هاوركرافت ساخته شده فاصله ايجاد كند تا ضمن كاهش اصطكاك بتوانند در مراحل مختلف اين مسابقه كه عبور از مقاطع مختلف خشكي و آب است، حركت كند.

گفتني است، چهارمين دوره مسابقات دانش‌آموزي دانشجويي هوا فضا تا جمعه پنجم اسفند ماه در محل نمايشگاه دائمي دانشگاه صنعتي اميركبير ادامه دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید