آغاز مسابقات دانشجویی بتن در دانشگاه صنعتی اصفهان

مرحله نخست ششمین دوره مسابقات ملی بتن سبک و دومین دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی با حضور 38 تیم دانشجویی از سراسر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این دوره از مسابقات که با حضور دانشجویان مهندسی عمران از 40 دانشگاه کشور برگزار می‌شود، شرکت کنندگان در مرحله نخست، ضمن ساخت و آزمایش طرح‌های مختلف اختلاط بتن، نمونه‌هایی از بهترین طرح های خود را به منظور داوری و کسب امتیاز ارائه خواهند کرد.

این دوره از مسابقات در سه گروه بتن سبک سازه ای خود متراکم اقتصادی، بتن سبک غیر سازه ای اقتصادی و بتن مقاوم اقتصادی برگزار می‌شود.

در گروه بتن سبک سازه ای خود متراکم اقتصادی، سبک سازی و توجه به کاهش نیروهای جانبی زلزله، درگروه بتن سبک غیرسازه ای اقتصادی، سبک سازی با توجه به حداقل مقاومت مصالح مصرفی و در گروه بتن مقاوم اقتصادی، ساخت و طرح اختلاط بتن با بهره گیری از مصالح متداول و معمول اولیه و با برخورداری از مقاومت مطلوب و حداقل هزینه ممکن بعنوان اهداف اصلی برگزاری این مسابقات عنوان شده است.

مقاومت بتن های ساخته شده، حجم بتن و اقتصادی بودن مصالح استفاده شده به منظور ساخت بتن، از جمله معیارهای انتخاب برترین تیم های دانشجویی ششمین دوره مسابقات ملی بتن سبک و دومین دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی است.

با عمل آوری بتن‌های ساخته شده، مرحله نهایی این دوره از مسابقات به منظور آزمایش نهایی نمونه ها و معرفی و تجلیل از برگزیدگان هر بخش، هجدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید