فراخوان نشریه آفاق مهر جهت چاپ آثار اساتید، طلاب و پژوهشگران

سردبیر نشریه آفاق مهر از اعلام فراخوان نشریه آفاق مهر به منظور چاپ آثار اساتید، طلاب و پژوهشگران در این نشریه خبر داد.

خبرگزاری فارس: نشریه آفاق مهر فراخوان شد

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، علی الله‌اکبری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ویژگی‌های نشریه آفاق مهر اظهار کرد: این نشریه شامل موضوعات اخلاقی، تربیتی، فرهنگی و هنری است و به صورت دو ماهنامه منتشر می‌شود.

وی از فراخوان مقاله نشریه آفاق مهر خبر داد و افزود: از اساتید، طلاب، نویسندگان و اهالی قلم دعوت می‌شود تا آثار خود را در قالب شعر، داستان و گزارش ارائه کنند.

سردبیر نشریه آفاق مهر با بیان اینکه سه محور اصلی برای این نشریه انتخاب شده است، گفت: «آموزش و پژوهش و اما طلبگی»، «اخلاق و تربیت، سیاست و اجتماع، فرهنگ و هنر» و «بیداری اسلامی» از جمله محورهای اصلی این فراخوان است.

وی خاطرنشان کرد: سیره علمی و آموزشی هر یک از ائمه به طور جداگانه، بایسته‌های تحصیل علم از نگاه اهل بیت(ع)، اخلاق تحصیلی و شیوه‌های درس خواندن از نگاه بزرگان، ویژگی یک طلبه و یک روحانی از نگاه امام خمینی(ره) و راهکارهای تحصیل موفق با توجه به اقتضائات عصری و منطقه‌ای از جمله موضوعات مطرح در این فراخوان است.

الله‌اکبری عنوان داشت: تاثیر شخصیت و سیره امیر مومنان(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، مروری بر سیره علمی، اخلاقی و اجتماعی ملاصدرا و شهید بهشتی، ویژگی‌های شخصیت فردی و اجتماعی امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) از نگاه دیگران و ویژگی‌های مدیریتی امام خمینی(ره) به عنوان ریز موضوعات در این فراخوان انتخاب شده است.

وی اعتماد به نفس در نهج‌البلاغه، عوامل انحطاط و سقوط جوامع از دیدگاه نهج‌البلاغه، حکومت مهدوی از منظر قرآن، خطوط کلی حکومت اسلامی از منظر نهج‌البلاغه، قناعت و ساده‌زیستی در نهج‌البلاغه و حکومت مهدوی از منظر ائمه را از دیگر موضوعات این فراخوان ذکر کرد.

سردبیر نشریه آفاق مهر عنوان داشت: در بخش بین‌الملل این نشریه با محوریت بیداری اسلامی موضوعاتی مانند تاثیر انقلاب اسلامی در کشور و منطقه، وضعیت فرهنگی و علمی کشور، معرفی احزاب و جریانات اسلامی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی و معرفی جنبش‌ها و نهضت‌های اسلامی در قرون اخیر و عصر حاضر ارائه شده است.

وی یادآور شد: نشریه آفاق مهر در هر شماره به معرفی آثار استادان و طلاب و معرفی اماکن تاریخی، ملی و مذهبی کشور می‌پردازد، بنابراین استادان و طلاب می‌توانند با ارائه یک نسخه از اثر خود و معرفی آن به معرفی آثار و اماکن کشورشان در این نشریه بپردازند.

علاقمندان تا 20 اسفند فرصت دارند آثار خود را برای داوری و چاپ در این نشریه به آدرس قم، میدان جهاد، صندوق پستی 143ـ37145 یا پست الکترونیک afaqmehr@gmail.com ارسال کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید