سومین کنگره ژنتیک پزشکی ایران برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/رئیس سومین کنگره ژنتیک پزشکی ایران از برگزاری این کنگره در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر جواد توکلی بزاز، با بیان اینکه اجرای سیاست‌های موفق نظام سلامت در جهان، ضمن ارتقای شاخص‌های بهداشتی و مراقبت‌های اولیه، الگوی حاکم و غالب “سرایت” در بروز بیماری‌ها را از سیطره انداخته است، گفت: در چنین گستره‌ای، عوامل دیگر بخصوص ساز وکارهای مولکولی – ژنتیکی و مشخصا الگوی “وراثت”، جایگاه مهم و شایسته‌ای یافته‌اند.

وی افزود: با تاکید بر تداوم اصل “پیشگیری” و حفظ اولویت آن، علم ژنتیک پزشکی به عنوان مهمترین و کلیدی ترین رشته در حوزه پزشکی مولکولی، طی دو دهه اخیر توسعه ویژه‌ای یافته است.

رئیس انجمن ژنتیک پزشکی ایران با بیان اینکه این کنگره به همت انجمن ژنتیک پزشکی ایران برگزار می‌شود، عنوان کرد: انجمن ژنتیک پزشکی ایران در مقام عالی‌ترین نهاد علمی و حرفه‌ای، ماموریت خود را ایجاد هماهنگی‌ها و حصول وحدت رویه در مسیر گسترش و اعتلای این حرفه می‌داند.

 

وی ژنتیک جمعیت، بیماری‌های کمپلکس و تعیین هویت، پیشگیری و غربالگری، ژنتیک بالینی و مشاوره، تشخیص قبل از تولد و PGD ، ژنتیک نازایی، سیتوژنتیک، ژنتیک سرطان، ژنتیک بیماری‌های قلبی – عروقی، ژنتیک بیماری‌های متابولیک و میتوکندریال، نوروژنتیک و روانپزشکی، ایمونوژنتیک، فناوری و روش‌های نوین (ژن درمانی، NGS، درمان بیماری‌ها، فارماکوژنتیک) و تضمین کیفیت، اخلاق و مباحث حقوقی را از جمله موضوعات مرتبط با سومین کنگره ژنتیک پزشکی برشمرد و گفت: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است که میزان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس سومین کنگره ژنتیک پزشکی ایران گفت: کنگره پیش رو در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری در محل تالار همایش‌های مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 7-66565796 تماس حاصل نموده و یا به پایگاه اینترنتی http://www.medgencongress.com مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید