جشنواره روز جهانی نجوم برگزار می‌شود

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای نهمین سال پیاپی، روز جهانی نجوم را با برگزاری ویژه برنامه‌ای در کنار شهروندان جشن خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این جشنواره، روز جمعه 30 فروردین ماه سال جاری با هدف ترویج علم نجوم و ستاره شناسی بین عموم شهروندان و معرفی زمینه‌های متفاوت فعالیت‌های گروه‌ها و مراکز نجومی برگزار می‌شود.

برنامه‌های روز جهانی نجوم مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در قالب نمایشگاه و غرفه‌های مختلف آموزشی و تفریحی از ساعت 14 تا 22 در محل مرکز علوم میزبان علاقه‌مندان به نجوم خواهد بود. این برنامه با مشارکت مراکز علمی نجومی همچون سازمان فضایی ایران، مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی قم، ماهنامه آسمان شب، مرکز نجوم آوااستار، موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، شرکت فن آموز گستر، گروه نجومی برساوش، انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران، مجله نجوم، پروژه جهانی آذرخش(بخش فارسی)، مجتمع آموزشی ابوعلی سینا، بخش نجوم مدرسه علامه حلی، باشگاه نجوم مرکز علوم، غرفه ساخت و طراحی ساعت آفتابی، تقویم نجومی، رویدادهای نجومی،نجوم و ادبیات، پرده خوانی نجومی، عکاسی نجومی و مشاهیر نجومی برگزار خواهد شد.

در کنار برپایی این غرفه‌ها در جشن روز جهانی نجوم کارگاه های آموزشی یک روزه به صورت رایگان برای عموم مردم اجرا خواهد شد که شامل غرفه نجوم کودکان، کیهان شناسی، هوافضا، رباتیک وخلاقیت است.

سخنرانی‌های علمی، رصد خورشید، رصد آسمان شب، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه های جشنواره روز جهانی نجوم است.

 

همچنین سخنرانی‌های علمی توسط «احمد دالکی» پیشکسوت نجوم آماتوری ایران، «سپهر اربابی بیدگلی» مدیر توسعه طرح رصدخانه ملی ایران و «کاظم کوکرم» دبیر تحریریه مجله نجوم برگزار خواهد شد.

هفته جهانی نجوم، در سراسر جهان طی مراسمی پاس داشته می‌شود و هر سال یکی از روزهای ‎15آوریل تا‎ 15می که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امسال روز 19 آوریل مصادف با 30 فروردین را به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است.

از تمامی علاقه مندان به نجوم و اسرار آسمان شب، دعوت می شود تا این عصر جمعه را با برنامه‌های مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همراه باشند.

شایان ذکر است علاقه‌مندان می توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شمارۀ 22- مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 22293280،22805006،22292246 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید