پذیرش دانشجوی دندانپزشکی و تخصص بیهوشی از مهرماه

http://www.callforpapers.ir/رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، گفت: در صورت موافقت وزارت بهداشت، اولین دانشجویان رشته دندانپزشکی از مهرماه در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر رضا ایمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اشتغال به تحصیل 2000 دانشجو، با بیان اینکه مجوز احداث دانشکده دندانپزشکی در استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: امسال با پیگیری انجام شده، اولین دانشجویان رشته دندانپزشکی از مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد، البته در این خصوص منتظر نظر وزارت بهداشت و سازمان سنجش هستیم اگرچه پذیرش دانشجوی دندانپزشکی در استان قطعی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شش رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه ارائه می‌شد، اظهارکرد: امسال نیز جذب دانشجو در رشته کارشناسی ارشد بیوشیمی در این دانشگاه مصوب شده است، همچنین حدود پنج دانشجوی دکتری تحقیقات نیز در حوزه آموزش و پژوهش برای اولین بار در دانشگاه جذب شده است.

وی از پذیرش دانشجوی تخصصی بیهوشی و جراحی عمومی از مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این دانشگاه در حوزه پژوهشی برای نهمین بار متوالی رتبه اول را کسب کرده است.

با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان “فشار خون را جدی بگبرید”، افزود: مردم استان به واسطه اختلاف ارتفاع بالا از سطح دریا به بیماری‌هایی قلبی عروقی و فشار خون بالا مبتلا هستند، بنابراین رسانه‌های جمعی باید هر از چندگاهی زنگ خطر را برای مردم به صدا درآورند.

وی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها دستگاهی بود که علی رغم تورم اقتصادی در سطح جامعه، افزایش هزینه‌ها در بخش دولتی را به مردم تحمیل نکرد، علی‌رغم اینکه شاهد افزایش چهار برابری برخی مواد اولیه بوده‌ایم، اما با تلاش همکاران دانشگاه علوم پزشکی، کمترین فشار به جامعه تحمیل شد.

 

ایمانی افزود: سال گذشته در حوزه درمان کلینیک دندانپزشکی راه‌اندازی و حدود 10 پزشک متخصص در این کلینیک جذب شدند تا خدمات را به صورت تخصصی به مردم ارائه دهند، البته با راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی شاهد افزایش کمی و کیفی این کلینیک خواهیم بود.

به گفته وی، سال گذشته 1.5 تا 2 میلیارد تومان تجهیزات دندانپزشکی برای تجهیز بیشتر این کلینیک هزینه شده است که امسال نیز با جذب اعتبارات بیشتر این کلینیک را توسعه خواهیم داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته بیش از 30 پزشک متخصص جذب و در سطح استان توزیع شد، تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا تمام تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها در بیمارستان‌های استان وجود دارد و مردم استان برای گرفتن خدمات نیازی به رفتن به استان‌های همجوار ندارند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید