انتخاب کتاب نانوفناوري در معماري و مهندسي ساختمان به عنوان کتاب برگزیده دانشگاه‎های کشور

http://www.callforpapers.irکتاب نانوفناوري در معماري و مهندسي ساختمان که توسط پروفسور محمود گلابچی استاد برجسته دانشکده معماری دانشگاه تهران، استاد نمونه دانشگاه‏های کشور و چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران با همکاری دکتر کتايون تقي‌زاده و مهندس احسان سروش‌نيا تالیف گردیده است به عنوان کتاب برگزیده دانشگاه‎های کشور معرفی شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مراسم معرفی کتاب نانوفناوري در معماري و مهندسي ساختمان با حضور رئیس دانشگاه تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقامات دانشگاهی و جمع کثیری از اندیشمندان، محققان، اساتید دانشگاه و نویسندگان در روز دوشنبه 30 بهمن در دانشگاه تهران برگزار گردید.
فصل‎های اولیه این کتاب شامل مطالب گسترده‎ای در زمینه تعریف نانوفناوري، تاريخچه فناوري نانو و مفاهيم بنيادين نانو می‎باشد. کاربرد نانومواد در ساختمان، سطوح خودتميزشونده و آسان‌تميزشونده، نانوشيشه‌ها، نانوپوشش‌ها، نانوعايق‌ها، فناوري نانو و بتن در فصل‌‎های بعد به‎تفصیل بیان شده اند. فصل‎ها میانی کتاب به فناوري نانو و مواد پايه‌سيماني، فناوري نانو و فلزات، نانوفناوري و تأسيسات ساختمان، نانوفناوري و انرژي، پايداري و محیط زيست‌، سطوح ضد باکتري و ضدميکروب‎ اختصاص دارد. در آخرین فصول کتاب پارچه‌ها و غشاهاي نانوبنيان، تصفيه‌کننده‌هاي نانو، فناوري نانو و چوب، مصالح خودترميم‌شونده، مواد هوشمند و حس‌گرهاي نانوبنيان مورد بحث و بررسی واقع شده‏اند. کتاب علاوه بر شش پيوست در زمینه دانش نانو و نانومواد، دارای واژه‌نامه فارسي به انگليسي و نیز واژه‌نامه انگليسي به فارسي جامعی در زمینه نانو و نمايه (فهرست موضوعي) می‎باشد.
فصل های مختلف کتاب و ضمائم آن عبارتند از:
فصل نخست: سير تحول مصالح و ساختمان‌سازي
فصل دوم: نانوفناوري چيست؟
فصل سوم: تاريخچة فناوري نانو
فصل چهارم: مفاهيم بنيادين نانومواد
فصل پنجم: نانومواد در ساختمان
فصلششم: سطوح خودتميزشونده و آسان‌تميزشونده
فصل هفتم: نانوشيشه‌ها
فصل هشتم: نانوپوشش‌ها
فصل نهم: نانوعايق‌ها
فصل دهم: فناوري نانو و بتن
فصل يازدهم: فناوري نانو و مواد پايه‌سيماني
فصل دوازدهم: فناوري نانو و فلزات
فصل سيزدهم: نانوفناوري و تأسيسات ساختمان
فصل پانزدهم: نانوفناوري، انرژي و پايداري زيست‌محيطي
فصل چهاردهم: سطوح ضد باکتري و ميکروب کش
فصل شانزدهم: پارچه‌ها و غشاهاي نانوبنيان
فصل هفدهم: تصفيه‌کننده‌هاي نانو
فصل هجدهم: فناوري نانو و چوب
فصل نوزدهم: مصالح خودترميم‌شونده
فصل بيستم: مواد هوشمند و حس‌گرهاي نانوبنيان
فصل بيست‌ويکم: سخن آخر
شش پيوست در زمینه دانش نانو
واژه‌نامة فارسي به انگليسي
واژه‌نامة انگليسي به فارسي
نمايه (فهرست موضوعي)
در انتهاي هر فصل نمونه‌هاي عملي و پروژه‌هايي که در آن‌ها از مواد و مصالح نانوبنيان استفاده شده، به‌عنوان مطالعة موردي توضیح داده شده است تا خواننده با نمونه‌هاي عيني و زمينه‌هاي کاربردي مصالح نانو آشنا شود. 40 پروژه که همگي پس از سال 2000 ميلادي اجرا شده و در زمره پیشرفته‏ترین ساختمان‌هاي جهان در زمینه نانو بشمار می‏روند به‌عنوان مطالعه موردي در انتهاي فصول کتاب معرفی شده‌اند. بيش از 700 تصوير رنگی کتاب، درک بهتر مفاهيم نانو و اطلاع از آخرين پيشرفت‌ها و دستاوردهاي علمي در زمينه نانوفناوري را ممکن ساخته است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید