كنگره بين‌المللي يكصد سال بيماري بورگر، تغييرات و چالش‌ها در مشهد برگزار مي‌شود

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/6/20/92841_994.jpgكنگره بين‌المللي يكصد سال بيماري بورگر، تغييرات و چالش‌ها، در مشهد برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دكتر محمد هادي مدقق، رييس اين کنگره در يک كنفرانس خبري كه امروز دوشنبه 24 بهمن در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار كرد: بيماري بورگر مربوط به منطقه ماست و دليل برگزاري اين كنگره همين موضوع و شيوع اين بيماري بيشتر در منطقه خاورميانه، جنوب و جنوب شرقي آسيا و كمي هم اروپاي شرقي است.

وي ادامه داد: در اين كنگره كه در نوع خود كم‌سابقه است، ميهماناني از 9 كشور ايتاليا، فرانسه، انگلستان، سوريه، تركيه، مصر، نيجريه، عراق و لبنان حضور خواهند داشت.

دكتر مدقق خاطرنشان كرد: در اين كنگره اساتيدي از 15 دانشگاه حضور پيدا خواهند كرد و حدود هشت رشته كلينيكال و بيسيك و 9 مركز تحقيقاتي در برگزاري اين كنگره همكاري دارند.

وي در خصوص تعداد مقالات ارائه شده در اين كنگره گفت: از ميان مقالاتي كه به اين كنگره ارسال شده است، 33 مقاله و سخنراني خواهيم داشت، همين طور شش پنل با موضوعات مختلف مورد بحث قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، اين كنگره در روزهاي 26 و 27 و 28 بهمن ماه سال جاري در تالار شهيد هاشمي‌نژاد بيمارستان امام رضا(ع) به صورت تمام وقت در صبح و بعدازظهر برگزار مي‌شود و همزمان با اين كنگره، كنگره پرستاري و اولين همايش دانشجويي بيماري‌هاي عروق محيطي نيز برگزار مي‌شود.

ليدا پيوندي، دبير علمي اولين همايش دانشجويي بيماري‌هاي عروق محيطي نيز در اين كنفرانس خبري اظهار كرد: محور اصلي اين همايش نيز بيماري بورگر است كه در آن 18 مقاله ارائه شده و چهار كارگاه برگزار مي‌شود.

رييس بيمارستان طالقاني مشهد:

ايران يکي از مناطق شيوع بيماري “بورگر” است

رييس بيمارستان طالقاني مشهد گفت: سيگار قطعي‌ترين و مشخص‌ترين عامل در ايجاد بيماري “بورگر” است.

دكتر غلامحسين كاظم‌زاده نيز اين كنفرانس خبري ‌اظهار كرد: سيگار عامل اصلي اين بيماري است و بقيه عوامل ايجاد كننده و پيش برنده چه در مورد ايجاد و چه در مورد تشخيص، يك علامت سوال است.

دبير علمي كنگره خاطرنشان كرد: علت اينكه چرا تمام افراد سيگاري به اين بيماري مبتلا نمي‌شوند، معلوم نيست، ولي ارتباط سيگار با اين بيماري قطعي است و امري كه در جلوگيري از بيماري و پيشرفت آن نقش مهمي دارد، سيگار است.

كاظم‌زاده افزود: يكي از مناطقي كه اين بيماري در آن شيوع دارد، كشور ماست، اما آمار دقيقي از تعداد مبتلايان در دست نيست، اين بيماري افراد جوان و در سن فعاليت را درگير مي‌كند و آنان را كاملا از كار مي‌اندازد و اگر جلوي آن گرفته نشود، منجر به قطع عضو و در صورت پيشرفت منجر به قطع چهار دست و پا مي‌شود كه اين خود نشان دهنده اهميت برگزاري اين كنگره است.

وي عنوان كرد: به دليل اينكه كتاب و رفرنس در مورد اين بيماري كم است، سعي شده در اين كنگره از تجربيات و اطلاعات افراد صاحبنظر دنيا استفاده شود.

دكتر حسن راور، ‌دبير اجرايي اين كنگره نيز در همين خصوص گفت: مصرف سيگار و تنباكو به هر نوع و شكل ممكن و حتي به صورت غيرمسقيم و با تماس با افراد سيگاري مي‌تواند باعث تشديد و بروز اين بيماري شود.

وي در خصوص علائم بيماري بورگر اظهار كرد: ايجاد زخم و درد شديد در اندام تحتاني در نوك انگشتان پا و در اندام فوقاني در نوك انگشتان دست و ايجاد نقاط دردناك در سطح پوست از نشانه‌هاي اين بيماري است كه در صورت عدم قطع مصرف دخانيات، هيچكدام از درمان‌هاي رايج به اين بيماري جواب نخواهد داد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید