مجموعه‌ی مقاله‌های کتایون مزداپور منتشر شد

کتایون مزداپور از انتشار مجموعه‌ی مقاله‌هایش با عنوان «چند سخن» خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این پژوهشگر به ایسنا گفت: حدود 60 مقاله، سخنرانی و نوشته‌ی پراکنده را گردآوری و تدوین کرده‌ام که در یک کتاب منتشر شده است.

او با اشاره به این‌که مطالب این مجموعه موضوعاتی پراکنده دارند، اضافه کرد: در بین این مجموعه‌ی مقالات و ترجمه‌ها متن‌هایی از زبان پهلوی، نوشته‌های قدیمی، خطابه‌ای از زبان پهلوی، تفسیری با موضوع درگذشت‌ها، بخشی از وندیداد مربوط به کشت و کار و زمین و مطالب متفاوت و همه‌خوان و همه‌فهم گردآوری و منتشر شده است.

«واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» عنوان آخرین کتاب منتشرشده‌ی کتایون مزداپور است که سال گذشته از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد. این کتاب درباره‌ی واژه‌های فارسی و تحول معنایی آن‌ها از دوران میانه تا دوران جدید است.

کتایون مزدا‌پور متولد سال 1322 در یزد است. از آثار پیشین او به «بنیادهای فلسفه در اساطیر و حکمت پیش از سقراط» (با همکاری رضوان صدقی‌نژاد)، «زرتشتیان»، مجموعه‌ی مقاله‌ی «داغ گل سرخ»، «سروش پیر مغان» (یادنامه‌ی ارباب جمشید سروشیان)، «مادیان هزاردادِستان» و «روایتی دیگر از داستان دلیله‌ی محتاله و مکر زنان» می‌توان اشاره کرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید