انتخاب کتاب مدیریت استراتژیک پروژه در بیست و نهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

http://www.callforpapers.ir/کتاب مدیریت استراتژیک پروژه که توسط پروفسور محمود گلابچی استاد برجسته دانشکده معماری دانشگاه تهران، استاد نمونه دانشگاه‏های کشور و چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران با همکاری آقای مهندس امیر فرجی تالیف گردیده و به‎وسیله انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است به عنوان کتاب شایسته تقدیر در بیست و نهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درتالار وحدت تهران مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور به نقل از بنانیوز، کتاب مدیریت استراتژیک پروژه دربرگیرنده کلیه مباحث و تصمیمات در فرایند مدیریت استراتژیک پروژه و استفاده از روش‎های جدید در زمینه برنامه‎ریزی استراتژیک پروژه‎ها می‏باشد. این كتاب که با بهره‏ گیری از آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و اجرایی در زمینه برنامه‎ريزي استراتژیک و بررسی پروژه‏های اجرایی متعدد در ایران و جهان تدوین گردیده است می‎تواند به عنوان يك کتاب مرجع در زمينه‌ برنامه‎ريزي و مدیریت استراتژیک پروژه‏ها مورد استفاده معماران، مهندسان ومدیران اجرایی کشور قرار گیرد. کتاب مدیریت استراتژیک پروژه شامل کاربردهای عملی تمامی حوزه‎های مدیریت نوین بر اساس استانداردPMBOK می‎باشد و یک کتاب پایه برای ارتقاء مدیریت پروژه و تحقق برنامه‎ریزی‎ها و تصمیمات استراتژیک محسوب می‎شود.

فصل‎های اولیه این کتاب شامل مطالب گسترده‎ای در زمینه تصمیمات استراتژیک در مدیریت پروژه، نگرش سیستمی به مدیریت پروژه، درک سازمانی پروژه، محیط پیرامون پروژه، فرآیند مدیریت پروژه، تاثیر زمان، هزینه و کیفیت در تصمیم‏گیری‏ها و مثال‎های عملی در این زمینه می‎باشد. مطالعات امکان سنجی پروژه در فصل سوم و ساختار‏های سازمان پروژه در فصل‌ چهارم کتاب به تفصیل بیان شده اند. فصل پنجم به روش‏های تامین منابع مالی پروژه، ارزیابی اقتصادی طرح‏ها با آخرین روش‏ها و نرم‏افزارهای تخصصی  مانند کامفار (COMFAR) اختصاص دارد و سیستم‏های اجرای پروژه در فصل‏ ششم مورد بحث و بررسی دقیق واقع شده‏اند. فصل هفتم کتاب به تجزیه و تحلیل دقیق مدیریت ریسک پروژه‎ اختصاص یافته است و در فصل هشتم تکنیک‏های تصمیم‏گیری به‏تفصیل بیان شده است.

کتاب مدیریت استراتژیک پروژه از نظر موضوع، محتوا و مباحث كاملاً در راستاي نيازهاي علمي و اجرایی کشور در زمينه برنامه‎ريزي استراتژیک، كنترل پروژه و مديريت ساخت قرار دارد و با توجه به نقش تعیین کننده مباحث استراتژیک مدیریت پروژه در فعالیت‎های مهندسی و اجرای پروژه‎ها، می‏تواند به عنوان یک مرجع در زمینه مدیریت ساخت، مدیریت پروژه، مهندسی عمران و معماری مورد استفاده  معماران، مهندسان و مدیران کشور قرارگیرد. بدون تردید انتشار کتاب”مدیریت استراتژیک پروژه” اقدامي تاثیرگذار در جهت گسترش برنامه‎ریزی استراتژیک پروژه‎ها در كشور می‎باشد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید