راه اندازی رشته مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی رشته مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبرداد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کنفرانس تله مدیسین از راه‌اندازی رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات اقدام به راه‌اندازی رشته فناوری اطلاعات پزشکی در این دانشگاه شده است.

وی با اشاره به اهمیت پزشکی از راه‌دور و تله مدیسین در بهبود سلامت جامعه، تصریح کرد: در این راستا تأسیس دانشکده مهندسی پزشکی در دستور کار قرار گرفت که با تأسیس این دانشکده پیوند مناسبی میان پزشکی و مهندسی ایجاد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نفوذ فناوری اطلاعات در حوزه‌های پزشکی، اظهار داشت: با گسترش فناوری اطلاعات نیاز بود تا از این فناوری در حوزه پزشکی استفاده شود.

رهایی بیان داشت: بر اساس مصوبات دو روز گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رشته مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال آینده در رشته مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به دستاوردهای محققان این دانشگاه در زمینه تله مدیسین، خاطرنشان کرد: پژوهشگران این دانشگاه موفق به طراحی و ساخت روبات‌هایی در حوزه پزشکی شدند که این روبات‌ پس از تست و آزمایش در مراکز درمانی و بهداشتی بهره‌برداری شده‌اند.

رهایی با تأکید بر ضرورت بومی سازی تجهیزات مورد نیاز با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور اعمال شده است، اظهار داشت: لازم است تا در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی صورت گیرد.

وی همچنین به همکاری‌های مشترک میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: این همکاری‌ها در زمینه ساخت تجهیزات است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید