ساخت نمايشگر تاشوي دوطرفه با قابليت تغيير شكل و اندازه

همگام با پيشرفت فناوري‌هاي تعاملي جهان، دانشمند ايراني دانشگاه فني «دارمشتات» آلمان، با همكاري «اشتايمل»، استاديار گروه «رابط‌هاي سيال» آزمايشگاه رسانه مؤسسه فناوري ماساچوست، موفق به ساخت يك صفحه نمايش تاشو شده‌اند كه قرار است در نشست دستگاه‌هاي تعاملي كانادا معرفي شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، نمونه طراحي شده توسط «محمدرضا خليل‌بيگي» و «يورگن اشتايمل» موسوم به «من را تا كنيد » شامل يك صفحه لمسي دو طرفه تاشو بوده كه نمايي شبيه به يك كتاب دارد.

اين فناوري قرار است در كنفرانس طرح رمزگذاري متني (2012 TEI) در كينگستون اونتاريو با عنوان برقراري ارتباط با نمايشگرهاي تاشو دوطرفه در تعاملي مشهود، ارائه شود.

خليلي‌بيگي در توصيف اين پروژه اظهار كرد: ما به ارائه مفهومي از يك دستگاه بديع پرداخته‌ايم كه نمايشگرهاي دوطرفه تاشو با استفاده از مفاصل از پيش تعريف‌شده را معرفي مي‌كند و كاربران قادر به تغيير پوياي اندازه و شكل آن هستند.

اين محققان در ويديوئي به معرفي هدف خود از شيوه‌هاي تعاملي پرداخته‌اند كه در آن يك تبلت پر از لولاهاي فنري را مانند كتاب تا كرده و كاربر مي‌تواند از آن به عنوان يك صفحه نمايشگر يا يك صفحه پوشش جلو، دو نمايشگر داخلي يا تنظيمات تاشوي جزوه مانند استفاده كند.

شيوه‌هاي طرح‌ريزي اين مفهوم از شش دوربين فوقاني مادون قرمز و دو پرتوافکن ديجيتالي وضوح بالا برخوردار است.

اين دستگاه با هدف كمك به افرادي كه هميشه با اطلاعات در ارتباطند، ساخته شده تا بتوانند براحتي به اطلاعات دسترسي داشته و به كارهاي مرتبط با آن بپردازند. طبق اين ويدئو، تبلت تاشو قادر به ارائه امكانات تعاملي براي نوشتن و همچنين نمايش‌هاي تصويري و طراحي است.

خليل‌بيگي، دانشمند پژوهشگر دانشگاه فني دارمشتات آلمان و «اشتايمل» همكار وي در اين تحقيق، استاديار مدعو گروه رابط‌هاي سيال آزمايشگاه رسانه موسسه فناوري ماساچوست است كه تا سال گذشته رياست حوزه تعامل محسوس آزمايشگاه دانشگاه دارمشتات آلمان را برعهده داشت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید