10 برابر شدن مقالات زیست فناوری ایران

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارزش افزوده محصولات زیست فناوری 15 کشور اول دنیا در این زمینه را در سال 2012 میلادی 430 میلیارد دلار عنوان کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر طائب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره زیست فناوری ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی دومین جشنواره گفت: در دومین جشنواره زیست فناوری ایران 120 شرکت، هفت انجمن علمی، 50 دانشگاه و پژوهشگاه، 12 پارک علم و فناوری و 15 شرکت خارجی حضور داشتند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه زیست فناوری زمینه‌های جدیدی را در توسعه کشور ترسیم کرده‌ است، تصریح کرد: زیست فناوری در حال حاضر در بسیاری از عرصه‌های زندگی بشر اعم از غذا، کشاورزی، صنعت، پزشکی، داروسازی و حتی روباتیک گسترش یافته‌اند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان این‌که در حال حاضر در 68 دانشگاه کشور 35 رشته مختلف تحصیلی در مقاطع مختلف مرتبط با زیست فناوری وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون 60 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در زیست فناوری و رشته‌های مرتبط با آن تحصیل می‌کنند.

طائب تصریح کرد: در سال 2005 میلادی تنها 106 مقاله زیست فناوری ایران در نمایه‌های بین المللی چاپ شده است این در حالی است که هم اکنون مقالات علمی ایران 10 برابر شده است. به طوری که هم اکنون زیست فناوری ایران به جایگاه اول منطقه دست پیدا کرده است.

وی در پایان از تعداد کم مجلات حوزه زیست فن‌آوری انتقاد و بر توسعه بیشتر این نشریات در کشور تاکید کرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید