در کنفرانس مهندسی تله مدیسین بررسی می شود:کاربردهای پزشکی از راه دور در هوافضا

http://www.callforpapers.ir/دبیر کنفرانس تله مدیسین از برگزاری این کنفرانس از 17 تا 19 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد و گفت: در این کنفرانس برای اولین بار در خصوص ابعاد مهندسی و پزشکی تله مدیسین در کنار هم بحث و بررسی می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر حمید کشوری یکی از پروژه های مهم این دانشگاه را ارسال موجود زنده به فضا دانست و اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه های مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) است که به دانشگاه صنعتی امیرکبیر محول شده است.

وی از بررسی تله مدیسین در طب نظامی و هوافضا در این کنفرانس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در پروژه ارسال موجود زنده به فضا نقش اساسی دارد با برگزاری پنلی در کنفرانس تله مدیسین به بررسی پزشکی از راه دور در حوزه های پزشکی هوا فضا می پردازد.

کشوری در این زمینه توضیح داد: در این پنل در خصوص نحوه استفاده از تله مدیسین در ارسال موجود زنده و نحوه ارتباط با موجودات زنده بحث و بررسی می شود.

به گفته وی این پنل با همکاری سازمان فضایی برگزار می شود.

کشوری، معماری اطلاعاتی و ارتباطی تله مدیسین و امنیت اطلاعات و دسترسی به آنرا از دیگر زمینه های بحث در این کنفرانس نام برد و ادامه داد: علاوه بر این در این کنفرانس قرار است با همکاری قوه قضاییه و سازمان پزشکی قانونی راهکار و مبانی حقوق و اخلاق در تله مدیسین مورد بررسی قرار می گیرد.

وی پزشک خانواده و نظام ارجاع را از دیگر محورهای این کنفرانس دانست و خاطر نشان کرد: “پزشک خانواده” یکی از مباحث جدی و دغدغه مدیران نظام سلامت کشور است و با توجه به اهمیتی که تله مدیسین در توسعه این طرح دارد در یک پنل تخصصی با همکاری ستاد پزشک خانواده و نظام ارجاع بررسی می شود.

 

سهم ناچیز ایران در گردشگری سلامت

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه گردشگری سلامت را یکی از زمینه های سودآور برای هر کشور است، افزود: این در حالی است که ایران سهم ناچیزی در این زمینه دارد.

وی “تله مدیسین و گردشگری سلامت” را از دیگر مباحث مطرح در کنفرانس تله مدیسین عنوان کرد و یادآور شد: مراکز توریسم درمان می توانند وضعیت جسمانی بیمار را پس از بازگشت به کشور خود از طریق تله مدیسین کنترل کرد. در صورت عدم استفاده از تله مدیسین در این زمینه معلوم نمی شود که چه اتفاقی برای بیمار افتاده است.

کشوری، تجهیزات و فناوریهای نوین تله مدیسین و اقتصاد و مدیریت در تله مدیسین را از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنفرانس نام برد.

وی در پایان افزود: نظر به اهمیت این کنفرانس تاکنون علاوه بر وزارت بهداشت، انجمن تله مدیسین آمریکا، دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشگاه بقیه الله، سازمان هوا فضا، سازمان پزشکی قانونی، انجمن تجهیزات پزشکی، انجمن مدیریت اطلاعات سلامت، انجمن اداره امور بیمارستانها، انجمن رادیولوژی، ستاد پزشک خانواده و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بخشی از حامیان این کنفرانس هستند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید