دستاوردهای جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران رونمایی می‌شود

سه دستاورد علمی تحقیقاتی جدید این پژوهشکده در دهه مبارک فجر رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: دستاوردهای جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج، این طرح‌های تحقیقاتی توسط محققان این مرکز در زمینه کشت بافت گل و گیاه زینتی انجام شده است.

این تحقیقات علمی پس از رونمایی به منظور تجاری سازی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

علاوه بر معرفی دستاوردهای جدید محققان، اقدامات مهمی در راستای تولید و تجاری سازی انجام شده است که می‌توان به افتتاح بزرگ‌ترین گلخانه آسیا در تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی اشاره کرد.

دانش‌های فنی به دست آمده گذشته این مرکز علمی و پژوهشی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است‌.

در ادامه این گزارش همچنین از به نمایش درآمدن دستاوردهای پژوهشکده کشاورزی در اجلاس بیداری اسلامی خبر داده و آورده است، دستاوردهای محققان پژوهشکده بیوتکنولوزی کشاورزی ایران در حاشیه اجلاس بین المللی جوانان و بیداری اسلامی به نمایش گذاشته شد.

اجلاس جوانان و بیداری اسلامی روزهای یکشنبه و دوشنبه نهم و دهم بهمن ماه جاری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه تعدادی از موسسات و مراکز تحقیقاتی کشور مانند آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

نمایندگان و جوانان کشورهای اسلامی شرکت کننده در این اجلاس از جمله عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق با ابراز شگفتی از پیشرفت‌های علمی محققان ایرانی، خواستار همکاری بیشتر در زمینه‌های پژوهشی و علمی با مراکز تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران شدند.

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در کرج مرکز استان البرز مستقر است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید