خانه هنرمندان، کارگاه‌های ادبیات تطبیقی برگزار می‌کند

http://www.callforpapers.irکارگاه‌های انجمن ادبیات تطبیقی در شاخه‌های مختلف ادبیات، در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) انجمن ادبیات تطبیقی کارگاه‌های مختلفی را برای آشنایی دانشجویان و علاقه‌مندان به گرایش‌های جدید ادبی برپا کرده است. هدف اصلی از برپایی این کارگاه‌ها، آشنایی پژوهشگران داخلی با نظریات و عقاید نو در زمینه ادبیات امروز جهان است.

این کارگاه‌ها برای شاخه‌های روایت‌شناسی، نشانه‌شناسی، نقد ادبی، بینامتینت و ادبیات تطبیقی برپا می‌شوند و هر دوره از این کارگاه‌ها شامل 10 جلسه 2 ساعته است. محل برپایی کارگاه‌ها نیز خانه هنرمندان ایران است.

مسئولان انجمن ادبیات تطبیقی معتقدند، نظریاتی که امروزه در عرصه ادبیات جهان مطرح شده‌، مدرن و کارساز هستند و نمی‌توان از آن‌ها بی‌اطلاع بود. با این وجود 3 سال است طرح دکترای ادبیات تطبیقی در وزارت علوم مسکوت مانده و مسئولین مربوط به آن پاسخی درباره این سکون نمی‌دهند. مسئولان این انجمن همچنین معتقدند اگرچه نازش ایرانیان به ادبیات و فرهنگ‌شان است و وزیر آموزش عالی هم نسبت به شناخت نظریه‌های جدید ادبی جهان نظر مساعد داشته، اما مدیران مرتبط با این حوزه، همچنان درخواست‌ها را بایگانی کرده و اثری بر تقاضاهای مطرح شده در این باره نمی‌گذارند.

علی عباسی مدیر گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه شهید بهشتی، بهمن نامور مطلق استاد ادبیات تطبیقی گرایش فرانسه، سید سعید فیروزآبادی استاد ادبیات تطبیقی گرایش آلمانی، احمد پاکت‌چی استاد ادبیات تطبیقی گرایش زبان روسی و امیرعلی نجومیان استاد ادبیات تطبیقی گرایش انگلیسی تعدادی از اساتیدی هستند که در کلاس‌های کارگاه‌های مذکور به تدریس می‌پردازند.

این دوره‌ها، هر ماه تجدید می‌شوند و داوطلبان و علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه‌ها، می‌توانند با معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران تماس برقرار کرده و ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید