فراخوان سيزدهمين سمينار ملي «مهندسي سطح»

http://www.callforpapers.ir/سيزدهمين سمينار ملي «مهندسي سطح» به صورت مشترک توسط گروه مهندسي مواد دانشکده فني مهندسي مکانيک و گروه شيمي فيزيک دانشکده شيمي دانشگاه تبريز و با همكاري انجمن علوم و تکنولوژي سطح ايران 24 تا 26 ارديبهشت ماه سال آينده در اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دکتر ميرقاسم حسيني، رئيس دانشکده شيمي دانشگاه تبريز با اعلام اين خبر اظهار كرد: محورهاي مورد بحث اين سمينار شامل آبکاري الکتريکي و الکترولس، پوشش‌کاري پاششي، رسوب فيزيکي و شيميايي بخار، غوطه وري گرم و پوشش‌کاري در فاز مذاب و جامد، پوشش‌کاري تبديلي، عمليات سطحي، پوشش‌هاي نفوذي، لايه‌هاي نازک و فيزيک سطح، فناوري نانو در مهندسي سطح و پوشش‌کاري، ايمني، بهداشت و جنبه‌هاي زيست محيطي در صنايع آبکاري و مهندسي سطح، ارزيابي و بررسي کيفيت سطوح، سايش، تريبولوژي و مکانيک تماس و روش‌هاي نوين آناليز سطوح است.

وي با اشاره به اهميت برگزاري اين سمينار افزود: امروزه کمتر ساخته بشري را مي‌توان يافت که عمليات سطحي يا پوشش دهي در سطح آن انجام نشده باشد، قطعات و مصنوعات با سطح خود با دنياي اطراف در تماس هستند و اندرکنش اين سطوح و اطراف موضوع بيشتر تحقيقات در زمينه فني و مهندسي است.

حسيني خاطرنشان كرد: بنابراين اهميت مهندسي سطح در فناوري‌هاي روز دنيا براي مهندسان و دانشمندان پوشيده نيست و بر همين اساس اين سمينار هر سال به همت دانشگاه‌هاي کشور و انجمن علوم و تکنولوژي سطح برگزار و دستاوردهاي آن موجب تعالي علمي و فني کشور مي‌شود.

وي گفت: علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين سمينار مي‌توانند به نشاني دانشگاه تبريز، دانشکده شيمي، دفتر سيزدهمين سمينار ملي مهندسي سطح و يا وبگاه http://issst13.tabrizu.ac.ir مراجعه کرده، همچنين با شماره تلفن 3292714-0411 تماس بگيرند.

دبير سيزدهمين سمينار ملي مهندسي سطح با اشاره به ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در طول برگزاري اين سمينار اظهار كرد: در طول روزهاي برپايي سمينار، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي مهندسي سطح و ارايه سخنراني‌هاي کليدي توسط محققان برجسته از داخل و خارج کشور درنظر گرفته شده که برنامه‌هاي آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید