10هزار جلد اثر از کتابخانه‌ی موزه‌ی ملی دیجیتالی شدند

http://www.callforpapers.irرییس موزه‌ی ملی ایران گفت: ده‌هزار جلد از گزارش‌های باستان‌شناسی، کتاب‌های معماری و نگارگری موجود در کتابخانه‌ی این موزه در قالب نسخه‌های دیجیتالی در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) اسدالله محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این‌که تقریبا همه‌ی نسخه‌های فارسی موجود در کتابخانه‌ی موزه‌ی ملی ایران، دیجیتالی شده‌اند و دانشجویان و پژوهشگران برای استفاده از اطلاعات این نسخه‌ها به سایت کتابخانه می‌توانند مراجعه کنند، اظهار کرد: با توجه به نایاب بودن و ارزش نسخه‌های خطی موجود در کتابخانه‌ی موزه‌ی ملی و با هدف جلوگیری از تخریب، گم شدن و آسیب دیدن این نسخه‌ها، آن‌ها در قالب میکروفیلم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی او، تبدیل کردن کتاب‌های انگلیسی موجود در کتابخانه‌ی موزه‌ی ملی ایران به نسخه‌های دیجیتالی نیز در قالب دیگر پروژه‌ی این بخش از موزه‌ی ملی به‌زودی آغاز می‌شود.

محمدپور اضافه کرد: علاقه‌مندان برای استفاده از نسخه‌های دیجیتالی کتابخانه‌ی موزه‌ی ملی هر ساعت از شبانه‌روز به پایگاه اطلاع‌رسانی http://ichtolibrary.ir/ می‌توانند مراجعه کنند.

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید