معرفی برگزیدگان دومین مسابقات هواپیمای بدون سرنشین

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1390/7/2/112330_155.jpgدو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی و یك تیم از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) به عنوان برندگان دومین مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، سهیل كیانی پور دبیر اجرایی مسابقات ساخت هواپیمای بدون سرنشین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مسابقات با با همكاری پژوهشگاه شهید رضایی دانشگاه شریف و ستاد توسعه فناوری هوا فضا از اواسط آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: این مسابقات در 4 مرحله طراحی، ساخت نمونه غیر پروازی ، ساخت هواپیمای نهایی و آزمون پروازی برگزار شد.

دبیر اجرایی مسابقات ساخت هواپیمای بدون سرنشین خاطرنشان كرد: ماموریت هواپیماهای شركت كننده در آزمون پروازی این بود كه محوطه ای به مساحت سه در سه كیلومتری را از طریق دوربین نصب شده روی پرنده پوشش تصویری داده و با شناسایی منطقه محو شده موقعیت آنرا ضبط و یا به مراكز داده مخابره می كردند.

وی گفت: در نهایت سه تیم از میان 50 تیم شركت كننده در آزمون نهایی با یكدیگر رقابت پرداختند و تیم های ‘دكترحسابی’ از دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر، ‘سرد’ از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره )و ‘ نواندیشان’ از دانشگاه آزاد واحد شهرری’ به عنوان تیم های برگزیده انتخاب شدند.

كیانی پور هدف از برگزاری این مسابقات را آموزش نیروی انسانی دانست و افزود: در این مسابقات علاوه بر افزایش توان علمی دانشجویان محصولات و ایده های جدید تولید می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید