اولین کارنامه پژوهشی ایران

اولین کارنامه پژوهشی ایران ۹۷

اولین کارنامه پژوهشی ایران بر اساس داده های سال ۱۳۹۷ توسط مجموعه سیویلیکا به صورت اینفوگرافی تهیه و منتشر گردید. در این کارنامه، عملکرد دانشگاهها و مراکز علمی مختلف شامل دانشگاههای دولتی، دانشگاههای آزاد، موسسات غیرانتفاعی، پژوهشگاهها و دانشگاههای علوم پزشکی در پنج معیار “انتشار مقالات داخلی”، “انتشار مقالات بین المللی”، “برگزاری همایشها”، “انتشار ژورنالها” و همچنین “انتشار اخبار علمی” مورد تحلیل قرار گرفته و رتبه بندی شده اند.

مقالات سال ۱۳۹۷ از نظر محتوایی بر اساس کلیدواژه های مهم در دو بخش انتشار مقالات (عرضه پژوهشی) و دریافت و مطالعه مقالات (تقاضای پژوهشی) تحلیل شده و در کارنامه ارائه شده است.

استانها و دانشگاههای برتر از نظر تعداد میزبانی کنفرانسها، کنفرانسهای برتر از نظر تعداد مقالات نیز در این کارنامه معرفی شده اند.

 

این کارنامه جامع برای اولین با تهیه و منتشر شده است و برای سالهای آتی پارامترهای جزئی تر و کاربردی تر دیگری معرفی و اضافه خواهند شد. داده های مورد استفاده در این کارنامه شامل:

  • مقالات داخلی کنفرانسهای کشور که در پایگاه سیویلیکا نمایه می شوند.
  • آمار مجلات پژوهشی کشور از مرجع مجلات علمی (Jref.ir)
  • آمار جامع همایشهای علمی کشور از پایگاه همایشهای ایران (Symposia.ir)
  • آمار جامع همایشهای پزشکی کشور از پایگاه مدیکالرف (MedicalRef.ir)
  • کلیه اخبار کراول شده از ۱۰۰۰ مرکز دانشگاهی و پژوهشی کشور در پایگاه اخبارعلمی (AkhbarElmi.ir)
  • داده های تحلیل شده دانشگاهها از پایگاه مرجع دانشگاههای ایران (UniRef.ir)

لطفا برای مشاهده اینفوگرافی کامل با ابعاد بزرگ بر روی لینک روبرو کلیک نمایید: https://www.civilica.com/images/1397_karname.jpg

گزارش پژوهشی ایران 97

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید