انتشار 73 مقاله در مجلات ISI طي يك سال گذشته

http://www.callforpapers.ir/معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي ابهر از انتشار 73 مقاله در مجلات ISI طي يك سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، فريد عسگري در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طي چند سال اخير شاهد گسترش فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي بوده‌ايم، ولي در برخي مواقع برخي دانشجويان به کپي‌برداري بسنده مي‌کنند که گسترش روحيه علمي بهترين راه مقابله با کپي‌برداري در زمينه تحقيق و پژوهش است.

وي افزود: گسترش روحيه علمي يک جريان هدفمند است که بايد در سطح کلان صورت گيرد و مربوط به يک حوزه يا دانشگاه نيست که در اين خصوص دانشگاه آزاد واحد ابهر با فراهم آوردن زيرساخت‌هاي مناسب علمي و پژوهشي توانسته است تا حد قابل قبولي در اين زمينه موفق عمل کند.

عسگري با اشاره به امکانات سخت‌افزاري و زيرساخت‌هاي پژوهشي و تحقيقي اين واحد دانشگاهي، گفت: طي يک سال گذشته 73 مقاله در مجلات ISI، تعداد 49 مقاله علمي ترويجي خارجي غير از مجلات ISI، تعداد 87 مقاله در همايش‌هاي بين‌المللي که توسط اعضاي هيأت علمي اين واحد ارائه شده است و طي همين مدت نيز چهار همايش ملي در اين واحد برگزار شده و بيش از 395 سخنراني علمي براي دانشجويان اين واحد ارائه شده است.

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر در خصوص طرح‌هاي پژوهشي دانشگاه گفت: کل طرح‌هاي پژوهشي اين واحد 282 مورد است که در همين رابطه 104 اختراع به ثبت رسيده است.

وي تصريح کرد: اين واحد، طي عقد قرارداد با هفت دانشگاه معتبر خارجي در خصوص انجام طرح‌هاي تحقيقاتي، علمي و آموزشي تبادل علمي دارد.

عسگري در خصوص لزوم استمرار و پيگيري فعاليت‌هاي پژوهشي توسط پژوهشگران، خاطرنشان کرد: کانون فارغ‌التحصيلان اين مرکز با فراهم آوردن امکانات ارتباط فارغ‌التحصيلان علاقه‌مند به فعاليت‌هاي پژوهشي زمينه انجام طرح‌ها و فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي را نه فقط براي دانشجويان مشغول به تحصيل، بلکه براي فارغ‌التحصيل نيز فراهم آورده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید