تمدید مهلت ارسال مقاله به كنگره ملي «ذخاير ژنتيكي و زيستي»

http://www.callforpapers.ir/مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران و كارگروه زيست بانكهاي ستاد توسعه زيست فناوري، كنگره ملي «ذخاير ژنتيكي و زيستي» را به منظور حفظ ذخاير ژنتيكي (ثروت نهفته و ملي كشور) و استفاده از آنها در پژوهش‌هاي زيست‌فناوري، صنعت و سلامت، 3 و 4 اسفند ماه سال جاري برگزار مي‌کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دكتر سيد ابوالحسن شاهزاده فاضلي، رئيس كنگره ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي در خصوص لزوم برگزاري كنگره گفت: با توجه به برخورداري از تنوع بالاي زيستي در حوزه‌هاي گياهي، ميكروارگانيسم‌ها، جانوري و… و همچنين تشكيل كلكسيون‌ها و بانكهاي متعدد ذخاير ژنتيكي و زيستي در كشور لازم است تا با حضور متخصصان و محققان اين حوزه در خصوص بانكهاي زيستي، حفاظت و بهره‌برداري از ذخاير ژنتيكي و زيستي و نيز تنوع زيستي و زيست فناوري در اين كنگره هم‌انديشي صورت گيرد تا ضمن رسيدن به استانداردهاي جهاني بر مبناي معيارهاي موجود، حفظ و حراست از اين منابع بيولوژيك ارزشمند صورت گرفته و منابع قابل اعتماد براي استفاده مراكز تحقيقاتي، صنعتي، كشاورزي و سلامت فراهم شود.

وي اظهار اميدواري كرد كه با مشاركت تمامي نهادها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي مرتبط با اين موضوع، دستاوردهاي علمي خوبي از اين كنگره حاصل شود.

شاهزاده فاضلي خاطرنشان كرد: با توجه به استقبال محققان مهلت ارسال مقالات تا 7 بهمن ماه 1390 تمديد شد، همچنين ثبت نام جهت شركت در كنگره تا 21 بهمن ماه امكانپذير است.

بر اساس اين گزارش، كنگره «ذخاير ژنتيكي و زيستي» با محوريت بانك‌هاي زيستي، بهره‌برداري از بانكهاي ژني و زيستي، حفاظت از بانك‌هاي ژني و زيستي، تنوع زيستي و زيست فناوري برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان مي‌توانند به منظور ثبت‌نام در كنگره به پايگاه اينترنتي http://www.ibrc.ir/ مراجعه کنند و يا با دبيرخانه همايش از طريق شماره تلفن 88796003 تماس بگيرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید