حضور 350 محقق در پنجمین کنگره بین المللی جغرافی دانان جهان اسلام

350http://www.callforpapers.ir/ محقق داخلی و خارجی در پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام در تبریز حضور می یابند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دبیر اجرایی این کنگره روز یک شنبه با اعلام این خبر گفت: محققان خارجی شرکت کننده در این کنگره از آمریکا، انگلستان، ترکیه، آذربایجان و مالزی هستند.

بهروز ساری صراف افزود: یک هزار و 50 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که پس از داوری 60 مقاله به صورت سخنرانی و 250 مقاله نیز به صورت درج در مجموعه مقالات پذیرش شده است.

وی به حضور چندین میهمان ویژه از خارج برای ایراد سخنرانی های تخصصی در این کنگره اشاره کرد و گفت: در طول برگزاری این کنگره ˈپروفسور الکساندر مورفیˈ، ˈپروفسور کالین سلینتˈ و ˈپروفسور جان تونی آلنˈ از انگلستان در زمینه جغرافیای سیاسی و مسایل آب و امنیت غذایی به سخنرانی خواهند پرداخت.

ساری صراف از برگزاری نشست هم اندیشی در مورد دریاچه ارومیه و راه حل مدیریت بحران با حضور کارشناسانی از دانشگاه و صنعت با همکاری انجمن علوم و مهندسی آب را از دیگر برنامه های پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام عنوان کرد.

وی گفت: همزمان با برگزاری این کنگره اولین کارگاه بازاریابی گردشگری و هتل داری 20 مهرماه جاری در هتل پارس تبریز برپا می شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با حضور استادان خارجی برگزار می شود، افزود: برای شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی آموزشی صادر می شود.

وی اظهارکرد: بررسی جغرافیای سیاسی– نظامی، جغرافیای انسانی– شهری و بررسی ویژه خطرات و راهکارهای نجات دریاچه ارومیه از محورهای پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام است.

وی تبادل آخرین دستاوردهای علوم جغرافیایی بین محققان داخلی و خارجی و استفاده از دانش و تجربه تئوریسین های بین المللی را در راستای بالا بردن سطح علم جغرافیای کشورهای اسلامی، بومی سازی تئوری های غربی و استفاده از ایده های نو و عملی ساختن آنها در راستای بهبود وضعیت جغرافیایی کشورهای اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد.

پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام 18 و 19 مهرماه جاری با حضور 350 محقق داخلی و خارجی در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید